כשהאקרים מחפשים לבלות: היעד החדש – קונסולת Switch של נינטנדו

פורצים מעוניינים להתקין בקונסולה מערכות הפעלה אחרות, מתוך מטרה שבסופו של דבר ניתן יהיה להתקין בה גם משחקים פיראטיים ולא רק משחקים שנקנו מהחנות המקוונת של נינטנדו עצמה

Switch של נינטנדו. צילום: יח"צ

Switch, קונסולת המשחקים הידנית של נינטנדו (Nintendo), זכתה להצלחה אדירה במכירות, אבל מתברר שבמקביל היא גם הפכה בחודשים האחרונים ליעד מועדף להאקרים שמעוניינים להתקין בה מערכות הפעלה אחרות. זאת מתוך מטרה שבסופו של דבר ניתן יהיה להתקין בה גם משחקים פיראטיים ולא רק משחקים שנקנו מהחנות המקוונת של נינטנדו עצמה.

בסוף השבוע האחרון פרסמה fail0verflow, אחת הקבוצות המובילות את הניסיונות הללו, תמונה בטוויטר (Twitter) בו מוצגת הקונסולה כשהיא מריצה הפצה מותאמת של Linux בזמן שהמכשיר עולה.

לפי הקבוצה, שכבר הצליחה לפני זמן מה לשתול ב-Switch כרזה שמציגה בעת עליית המכשיר את שם הקבוצה, היא ניצלה פגיעות שלא ניתנת לתיקון בדור הנוכחי של הקונסולות הללו מבית נינטנדו.

למעשה לפי התמונה שפורסמה – בה נראים כבלים ורכיבים חיצוניים – ניתן אף להעריך שלמרות הפריצה, כנראה שבינתיים לא ניתן לממש אותה ללא שינויים כלשהם בקושחה ואולי אף בחומרה עצמה של הקונסולה.

כאמור fail0verflow אינה הקבוצה היחידה שמנסה להשיג שליטה על ה-Switch באמצעות מערכת הפעלה מבוססת Linux עם התאמות אישיות ומקומיות, וכנראה שזו סוג של תחרות בין האקרים שייכתבו בה עוד כמה פרקים בקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים