"יש לשנות דחוף את הסטטוס קוו המאובן ברישות ובתקשורת"

"ארגונים נדרשים לעבור חלק לעולם הדיגיטלי, עם הגנת הסייבר בכל שכבות המחשוב, יכולות אלחוטית ועבודה בענן ומחוצה לו - אבל שכבת התקשורת היא האחרונה שהם מטפלים בה", אמר מארק סלייטר, מנהל טכנולוגי בכיר באקסטרים נטוורקס

מארק סלייטר, מנהל טכנולוגי בכיר באקסטרים נטוורקס. צילום: שאולי לנדנר

"מערכי התקשורת והרישות בארגונים לא חוו שינוי זה 20 ולעתים יותר שנים. נדרש לשנות את הסטטוס קוו המאובן הקיים בתחום ולעבור לעולם החדש. לא ייתכן שכל ה-IT הארגוני ינוע קדימה במהירות ורק ה-C – הרישות והתקשורת – יהוו צוואר בקבוק שתוקע את הארגון במסעו לעידן הדיגיטלי", כך אמר מארק סלייטר, מנהל טכנולוגי בכיר באקסטרים נטוורקס (Extreme Networks).

סלייטר היה דובר המפתח באירוע Extreme NOW World Tour, שהתקיים היום (ב') בגלריה דובנוב בתל אביב. זהו חלק ממסע עולמי, במסגרתו יוצאים מנהלי ומומחי ענקית התקשורת העולמית לסיור מפגשים עם לקוחות ושותפי החברה סביב העולם.

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

בדבריו תיאר סלייטר את המגמות הטכנולוגיות המשפיעות על ארגונים, ובכלל זה על מערכי התקשורת שלהם. כך, אמר, "עד 2020 יהיו 11.6 מיליארד רכיבים מחוברים. עד 2021, מדי חודש תיוצר תעבורה במובייל בנפח 49 אקסה-בייט. עד 2020, מדי שנייה כל אדם ייצר 1.7 מגה-בייט. כמו כן, עד אותה שנה, 95% מהמוצרים יכילו רכיבי אינטרנט של הדברים. עד סוף העשור, 40% מצוותי המחשוב יהיו בעלי ידע נרחב בתחומי פעילות שונים – ולמרות זאת, שכבת התקשורת היא האחרונה שמטפלים בה".

לבנות מדיניות רשתית מתקדמת – ומאובטחת

"אתגרי מחלקות התקשורת והרישות בארגונים הם מעבר 'חלק' לעולם הדיגיטלי, הגנת הסייבר בכל שכבות המחשוב, יכולות אלחוטית נרחבות, ועבודה בענן ומחוצה לו", אמר סלייטר. "על כל מנהל טכנולוגי לשאול את עצמו: מה רץ על הרשת שלי? איך אמנע ממתקפות כופרה? כיצד לספק למשתמשים גישה חופשית – אך מאובטחת – לרשת? איך אשפר את חוויית המשתמש? כיצד לטפל באתגרי ה-BYOD והאינטרנט של הדברים? ולבסוף – איך לבנות מדיניות רשתית מתקדמת, אך מאובטחת?", אמר סלייטר.

"אקסטרים נטוורקס היא חברה גדולה מספיק, אך לא גדולה מספיק כדי לחטוא בחטא היוהרה", ציין. "החברה הוקמה ב-1996, עוסקת בשכבת התקשורת בדטה סנטרים, בונה קמפוסים של רשתות אלחוטיות, מספקת מערכות ניהול אנליטיות לשכבת הרשת ומספקת NAC. אנחנו נותנים לרשת יכולות ניהול ומיכון מבוססות תוכנה, עם תמיכה, שירותים, גישה לרשת מבוססת ניידות חכמה, קמפוסים אלחוטיים מאובטחים וגמישים ורישות לדטה סנטר. התרבות הרשתית שלנו מבוססת פשטות, אבטחה ובינה".

לדבריו, "טכנולוגיות החברה מספקות למנהלי התקשורת בארגונים יכולות ניטור, שליטה ובקרה על תעבורת הרשת. יש לנו אלפי לקוחות ביותר מ-80 מדינות ברחבי העולם. באסטוניה, למשל, אנחנו ראשונים בנתח השוק, כי הלקוחות שלנו שם הם משרדי הביטחון וביטחון הפנים, ויש לה שכן, דוב, בעייתי משהו…".

סלייטר ציין כי "סיימנו את השנה עם שווי שוק של 1.42 מיליארד דולר והכנסות שנתיות של 600 מיליון". הוא ציטט את חברות המחקר, וגרטנר (Gartner) בראשן, שלפיהן "אנחנו במקום השלישי בעולם הרישות, אחרי סיסקו (Cisco) ו-HPE ולפני ג'וניפר (Juniper) ו-וואווי (huawei). בקרוב נעבור את HPE, אבל זה לא באמת חשוב: מה שחשוב הוא יכולתנו לספק פתרונות רישות מקצה לקצה, מהקצה ועד הליבה. הגענו מהמקום העשירי לשלישי בתחום הרישות בעולם בתוך חמש שנים".

אלי קנדל, מנהל פעילות אקסטרים נטוורקס ישראל. צילום: שאולי לנדנר

אלי קנדל, מנהל פעילות אקסטרים נטוורקס ישראל. צילום: שאולי לנדנר

הוא סיכם באמרו כי "העולם משתנה וזה מחלחל לארגונים. נדרשת ברשת תגובה בזמן אמת, עם אבטחת מידע ברמה אחרת, עם רישות מבוסס תוכנה, SDN, מיכון ומענה לרגולציות. אף ארגון לא עושה כסך מהרשת – אבל היא צריכה להיות זריזה כדי להריץ עליה אפליקציות ושירותים עסקיים".

מסר של המשכיות

אלי קנדל, מנהל פעילות אקסטרים נטוורקס ישראל, אמר כי "אנחנו חברת תקשורת עם מטען מושקע של ניסיון שנצבר במשך שנים רבות, לצד חדשנות שנובעת מהשקעה במחקר ופיתוח, ורכישות רחבות היקף".

קנדל הקים באחרונה את הסניף הישראלי של החברה. לדבריו, "פתיחתו נועדה להעמקת הקשר עם הלקוחות הקיימים והרחבה של הפעילות שלנו עם לקוחות חדשים, בעולמות של החברות שרכשנו קווי פעילות שלהן: עסקי ה-WLAN מ-Zebra Technologies, שבעבר היו שייכים למוטורולה (Motorola); חטיבת הרישות של אווייה (Avaya), לטובת SDN, וחטיבת הדטה סנטר של ברוקייד (Brocade). כלל הפתרונות של אקסטרים נטוורקס מתממשקים לטכנולוגיות שרכשנו. כך אנחנו משדרים ללקוחות מסר של המשכיות: אנחנו מספקים פלטפורמה אחת, מרכזית, שנותנת מענה לכל הרכישות שהחברה עשתה. זאת, בנוסף לתמיכה שאנחנו מספקים לכלל מתגי התקשורת – שלנו ושל חברות אחרות".

"החברה מהווה חלופה מובילה אמיתית בעולם הרישות והתקשורת", סיכם קנדל, "ואנו צפויים לצמוח בהיקף הפעילות שלנו השנה בנתון דו ספרתי באחוזים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים