תחרות הפייק ניוז של טראמפ הביאה לקריסת האתר שבו נערכה

נשיא ארצות הברית צייץ קישור לרשימה שלהגדרתו היא "חגיגה" של 11 הפרטים "המושחתים ביותר והמוטים ביותר מהתקשורת המרכזית", שפורסמו מאז שנכנס לתפקידו ● הציוץ הכיל הקישור לאתר GOP.com שבו פורסמו "הזוכים" אבל האתר התרסק מיד עם הפרסום

מה שבטוח, היה אינטנסיבי - ומעניין. נשיא ארצות הברית, עוד מעט לשעבר - דונלד טראמפ. צילום: BigStock

ביום ד' בלילה הכריז נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, דרך חשבון הטוויטר (Twitter) שלו על הענקת "פרסי החדשות המזויפות". טראמפ צייץ קישור לרשימת "הזוכים" שלו, אשר התארחה באתר GOP.com, שעוסק לרוב בגיוס כספים ובאיסוף כתובות דוא"ל ומספרי טלפון. אבל דף האינטרנט שאליו הוביל הלינק נעלם מיד, כמו גם האתר.

בפועל בעבור חלק מהגולשים היה האתר כולו לא זמין בחלק מהזמן, ובמקרים אחרים רק הבלוג שאירח את רשימת הזוכים ורשומות אחרות הוא שקרס. לפי הדיווחים, גם יותר משעה לאחר שהטוויט של טראמפ הכריז על הפרסים האתר היה אטי בחלק מהמקרים, ובפעמים אחרות עדיין לא מחובר.

GOP אף הוא הסביר בטוויטר כי "הלילה, http://gop.com ראה יותר תנועה מאשר אי-פעם בעבר. למרות שהשרתים הורחבו, העניין היה גדול יותר מהצפוי. התנועה היא מחוץ לתרשימים. תחזרו בקרוב".

"אולי התרמית הגדולה ביותר שבוצעה על העם האמריקני"

אבל היו מי שהספיקו לשמור צילום מסך שחשף כי מקבלי "הפרסים" כללו שילוב של כתבים מהניו יורק טיימס (New York Times), מ-ABC News ומהוושינגטון פוסט (The Washington Post), החביב במיוחד על הנשיא. עוד נכללו ברשימה מאמרים שפורסמו על ידי CNN, הטיים (Time) ו-Newsweek. רשימת הזוכים הבליטה גם נושא אחד: "הקנוניה של רוסיה", שתואר ברשימה כמה שהוא "אולי התרמית הגדולה ביותר שבוצעה על העם האמריקני".

מתחת לרשימת הזוכים הופיעה גם רשימה של עשרה הישגים של טראמפ עצמו.

טראמפ ציין את עיקרי הדברים בטוויטים נוספים שבהם כתב כי "למרות חלקים של סיקור תקשורתי מאוד מושחת ולא ישר, יש הרבה כתבים גדולים שאני מכבד והרבה חדשות טובות שהעם האמריקני יכול להיות גאה בהם!".

את הדברים צייץ טראמפ בשעה 05:05 לפנות בוקר לפי שעון ארה"ב, ושש דקות לאחר מכן, הוא צייץ שוב וכתב: "דאעש נמצא בנסיגה, הכלכלה שלנו פורחת, השקעות ומשרות נשפכות חזרה למדינה, ועוד הרבה יותר! יחד אין דבר שאנחנו לא יכולים להתגבר עליו – אפילו תקשורת משוחדת מאוד. אנחנו עושים את אמריקה גדולה שוב!"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים