חולמים להרוויח כסף מהעלאת תכני וידיאו ליוטיוב? תמשיכו לחלום

אם בשנה שעברה הגבילה גוגל את האפשרות להכנסות רק עבור סרטונים שזכו ל-10,000 צפיות ויותר, השינוי העיקרי עליו הודיעה בבלוג הרשמי, הוא שרק מי שיצבור לפחות 1,000 מנויים ו-4,000 שעות צפייה, ובקנה מידה של שנה אחורה, יוכל להתחיל להרוויח כסף ביוטיוב

הזרמת תכנים - בקרוב דרך ממיר פייסבוק? אילוסטרציה: BigStock

חושבים להרוויח כסף מהעלאת תכני וידיאו ליוטיוב (YouTube)? אולי כדאי שתחשבו על מסלול השקעה אחר. גוגל (Google) החליטה להקשות יותר, ולמעשה עוד יותר, את האפשרות למוניטזציה באתר הפופולרי.

אם בשנה שעברה הגבילה גוגל את האפשרות להכנסות רק עבור סרטונים שזכו ל-10,000 צפיות ויותר, השינוי העיקרי החדש, עליו הודיעה בבלוג הרשמי, הוא שרק מי שיצבור לפחות 1,000 מנויים ו-4,000 שעות צפייה, ובקנה מידה של שנה אחורה, יוכל להתחיל להרוויח כסף ביוטיוב.

לטענת החברה זה נובע מכך שבמהלך השנה החולפת היו מספר מקרים שהשפיעו על הקהילה לרעה, וכך היא מקווה להרחיק מהשירות מה שהיא מגדירה כספמארים, מתחזים וכדומה. במקביל היא טוענת "שכך ניתן יהיה לזהות יוצרים אמיתיים שתורמים באופן חיובי לקהילה", נכתב בפוסט.

"יש הרבה חבר'ה זועמים שם בחוץ היום"

בפועל, ההערכה היא שעל גוגל הופעל לחץ חזק מצד מפרסמים שפרסומות שלהם הופיעו בסרטונים שגרמו לתגובות שליליות נרחבות בשנה האחרונה, כולל סרטון שהציג גופה של מתאבד, סרטונים לא ראויים שהופיעו בפני ילדים באופן אוטומטי וכיו"ב.

התקנה החדשה הזו תיכנס לתוקף ב-20 לפברואר ולפי החברה, למרות שהיא נראית קשה, ולמרות שהיא תשפיע על חלק ניכר מהמשתמשים – בפועל מבחינת כספים זה לא ישנה הרבה. לטענתה 99% מאלו שיושפעו מההגדרות החדשות הרוויחו פחות מ-100 דולרים בשנה שעברה, ולא פחות מ-90% הרוויחו פחות משני דולרים וחצי בחודש באחרון.

התגובה העיקרית של המשתמשים הייתה פשוטה מאוד: למעלה מ-10,000 תגובות שברובן נכתב "תעשו מנוי אלי, אני אעשה מנוי אליכם".

עם זאת היו כאלה שהגיבו בחריפות רבה יותר, ביניהם הבלוגר המקצועי דארן רוז שצייץ בטוויטר (Twitter) כי "נראה שיוטיוב הוא אינו יותר המקום אם אתם יוצרי תוכן קטנים שרוצים להרוויח באמצעות הפלטפורמה שלהם. יש הרבה חבר'ה זועמים שם בחוץ היום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים