בינה מלאכותית בשירות המאבק בפשיעה הפיננסית

אינטל הציגה בתערוכת הענק יועץ למניעת הלבנת הון, שממנף את הזיכרון האסוציאטיבי של ה-AI כדי לנתח כמויות גדולות של נתוני בנקאות וניירות ערך ● וגם: הדור החמישי בסלולר, ערים חכמות ומשחק אלקטרוני ברוח אולימפיאדת החורף

בתקווה שבשנה הבאה, CES תחזור להתקיים באופן פיזי. צילום ארכיון: נחמה אלמוג

הבנקים של ימינו מתמודדים עם אתגר הנתונים: כמויות המידע גדולות מדי עבור חוקרים ואנליסטים אנושיים, ששואפים לעקוב אחרי המידע במדויק. כיצד הם יכולים לזהות ולמנוע באופן פרו-אקטיבי פעולות זדוניות?

אינטל (Intel) הציגה בתערוכת הטכנולוגיה הבינלאומית CES 2018, שננעלה באחרונה בלאס וגאס, פיתוחים שלה בתחומים רבים, בהם הבינה המלאכותית. אחד מהם הוא Saffron Anti Money Laundering Advisor, היועץ למניעת הלבנת הון של החברה, ממנף את הזיכרון האסוציאטיבי של הבינה המלאכותית כדי לנתח כמויות גדולות של נתוני בנקאות וניירות ערך.

תחנת התצוגה אפשרה למבקרים בתערוכה להיכנס לנעליהם של חוקרי הפשיעה הפיננסית כדי לזהות פעילות עבריינית פוטנציאלית בסביבה בנקאית וירטואלית.

היועץ למניעת הלבנת הון של אינטל. צילום: נחמה אלמוג

היועץ למניעת הלבנת הון של אינטל. צילום: נחמה אלמוג

עוד הציגה החברה את מערכת קבלת ההחלטות Saffron AML Advisor, המבוססת על בינה מלאכותית, שמאפשרת לבחון נתונים פיננסיים ולחוש את האתגר שמציב המאבק בפשיעה פיננסית.

5G – תקוות ה-AI

כל יכולות המחשוב, כמו גם החוכמה שבענן, לא יהיו שווים הרבה בלי הדור הסלולרי הבא, שרק בזכות נפח הנתונים ומהירות העברתם שיושגו בעקבותיו נוכל ליהנות מתוצאות הניתוח שלהם.

מנהרת LED שהוצבה בביתן של אינטל ב-CES הציגה שלושה תרחישי שימוש, המתארים כיצד הדור החמישי ישפיע לטובה על חיי היומיום שלנו, באמצעות אנימציה וטקסט. בכל שלב במסע בתוך המנהרה נגלל הסיפור ומשתנה. כשנכנסים אליה, היא מזהה מיד שהמבקר נמצא בתוכה ומפעילה סיפור בן שלוש מערכות ומרכיבים אינטראקטיביים לאורך כל הדרך. ביניהם ניתן למצוא מכונות מחוברות, שמדווחות מידית על מפגעים למכוניות שלידן ולענן; ערים חכמות שמנצלות פתרונות אינטרנט של הדברים המבוססים על 5G כדי לפתור במהירות מצבים שעלולים להתפתח למצבי סכנה; והעוצמה של מציאות וירטואלית נטולת שיהוי, שתחולל מהפך בחינוך ותסייע לקרב בין אנשי כל העולם, לפחות על פי אינטל.

מנהרת ה-LED של אינטל. צילום: נחמה אלמוג

מנהרת ה-LED של אינטל. צילום: נחמה אלמוג

קבוצת אנשים ומחשבים תקיים ב-20 במרץ את כנס הבינה המלאכותית The future of AI. להרשמה לכנס לחצו כאן.

עיר חכמה והאינטרנט של הדברים

מקישוריות עד שירותי חירום, ניווט ותשלומים ניידים, הפלטפורמה הפתוחה הזאת, שניצבת במרכז העיר כקיוסק City Beacon, משלבת קישוריות מתוחכמת, אבטחה ותקשורת כדי להפוך את אופן חיינו לחכם ונגיש יותר – באמצעות חיבור בין אזרחים, ערים ועסקים.

ה-City Beacon מספק מחשוב קצה לתשתית העיר החכמה כדי לאפשר שירותים מוסיפי ערך. דמיינו לעצמכם עיר עם מאות קיוסקים דומים שיוצרים רשת מחוברת של מעבדים וחיישנים, שמוסיפים פונקציונליות לתושבי הערים ומספקים במהירות נתונים על אירועים, תחבורה ועל כל מה שאזרח רוצה לדעת. עכשיו יש לו את מי "לשאול".

הבית המחובר

המשתתפים בביתן הוזמנו להיכנס ל-Home Pod החכם והמחובר של אינטל כדי להרגיש בלייב כיצד הנתבים והמבואות שלה ושל דל (Dell) לבית החכם מעניקים לרשת הביתית רמת ביצועים טובה. Alexa במחשב האישי וחידושים בסייענים הדיגיטליים מסייעים לשלוט בפונקציות הביתיות החכמות וליהנות מנוחות ללא עלות או סיבוכים.

אולימפיאדת החורף

כמעניקת חסות לאולימפיאדת החורף וכחברה שעוסקת גם בתעשיית הספורט האלקטרוני (eSports), אינטל העניקה למבקרי CES טעימה מהרוח התחרותית שמרגישים הספורטאים בתחרויות, שיתקיימו בחודש הבא בדרום קוריאה, כמו גם מקצועני ספורט אלקטרוני ברחבי העולם.

מהדורת אולימפיאדת החורף של Steep. צילום: נחמה אלמוג

מהדורת אולימפיאדת החורף של Steep. צילום: נחמה אלמוג

המשתתפים בביתן יכולים היו לשחק במהדורת אולימפיאדת החורף של Steep – משחק ספורט החורף האקסטרימי של Ubisoft, ולהתנסות בסנואובורד וסקי במורד – באותם מדרונות שבהם יתחרו הספורטאים האולימפיים בפיונג צ'אנג. המשחק מבוסס על מעבדי Core 8700K של אינטל מהדור השמיני ומואץ עם טכנולוגיית האחסון Optane.

הכותבת הייתה אורחת אינטל בתערוכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים