טראמפ חתם על החוק: גופי הממשל לא יוכלו להשתמש בקספרסקי

האיסור נכנס לתוקף בעקבות דאגות שלפיהן החברה, שבסיסה ברוסיה, עלולה להיות פגיעה בשל השפעה של הממשל הרוסי ● קספרסקי: "אנחנו שוקלים את האפשרויות"

מה שבטוח, היה אינטנסיבי - ומעניין. נשיא ארצות הברית, עוד מעט לשעבר - דונלד טראמפ. צילום: BigStock

השימוש בתוכנות של קספרסקי (Kaspersky) על ידי גופים ממשלתיים נאסר בארצות הברית, לאחר שהנשיא, דונלד טראמפ, חתם אתמול (ג') על החוק הרלבנטי, ה-National Defense Authorization Act.

האיסור נכנס לתוקף במסגרת החוק החדש, בעקבות הדאגות שהושמעו באחרונה בארצות הברית שלפיהן החברה, שבסיסה ברוסיה, עלולה להיות פגיעה בשל השפעה של הממשל הרוסי.

בתגובה לחתימת הנשיא האמריקני על החוק מסרה החברה כי היא "ממשיכה להיות מודאגת באשר לסעיף 1643 בחוק ה-National Defense Authorization Act, בשל הגישה מבוססת הגיאוגרפיה לאבטחת הסייבר, שבוררת החוצה את מעבדת קספרסקי ועושה אך מעט על מנת לשכך סיכוני אבטחת המידע שיש להם השפעה על הרשתות הממשלתיות. מכל מקום, מעבדת קספרסקי שוקלת את האפשרויות העומדות בפניה, בעוד היא ממשיכה להגן על לקוחותיה מפני איומי ופשעי סייבר".

קספרסקי דוחה מזה זמן דוחה מכל וכל את הטענות שהיא או מי מעובדיה שיתפו פעולה עם המודיעין הרוסי. "אעזוב את רוסיה אם שירותי המודיעין שלה יבקשו אי פעם מהחברה שלי לרגל עבורם", אמר בתחילת החודש יוג'ין קספרסקי, מייסד חברת האבטחה שנושאת את שמו. לדבריו, "אם ממשלת רוסיה תפנה אליי ותבקש ממני או מהעובדים שלי לעשות משהו שאינו תקין, אוציא את עסקיי מרוסיה. מעולם לא סייענו לסוכנויות ריגול – לרוסים או לאף מדינה אחרת. המוצרים שלנו תוכננו כדי לעצור מתקפות ולזהות קוד זדוני, ולא כדי לרגל אחרי לקוחותינו".

בחודש שעבר אף הציגה קספרסקי ממצאי תחקיר שסותר את הטענות למעורבות שלה בריגול רוסי שנעשה בארצות הברית. לדבריה, המחשב הרלבנטי שנגנב ממנו מידע היה נגוע בכמה נוזקות ומאחר שהעובד התקין תוכנות פיראטיות, תוכנת ההגנה שלה נוטרלה והנתונים הודלפו למספר בלתי ידוע של גורמים חיצוניים. זאת, מאחר שהתאפשרה גישה מרחוק למחשב.

בתחילת אוקטובר פורסם שתוכנה של קספרסקי שימשה כדי להוריד מידע מסווג ממחשב ביתי של עובד ב-NSA – הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי. זאת, במסגרת דיווח שלפיו קציני מודיעין ישראליים תפסו "על חם" האקרים, שלוחי ממשלת רוסיה, שחיפשו במחשבים בעולם שמות קוד של תכניות מודיעין של ארצות הברית. הם השתמשו בכלי של קספרסקי, שמאפשר חיפוש רחב היקף וכלל עולמי.

עוד דווח כי במסגרת מתקפת הסייבר, מסמכים סודיים נגנבו ממחשבו הביתי של עובד ה-NSA, ששמר אותם באופן לא מאובטח. על מחשבו הייתה מותקנת תוכנה של קספרסקי ועל פי הטענות לכן הפריצה צלחה. לפי אחד הדיווחים, המידע שנגנב מעובד ה-NSA נסב סביב אופי ושיטות הפעולות של יחידות סייבר אמריקניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים