הגרסה היציבה של Chrome 63 שוחררה – עם עדכון משמעותי ביותר

התכונה החדשה מכונה Site Isolation והמטרה שלה היא לאפשר להריץ את כל האתרים, או רשימה מוגדרת שלהם, מרגע פתיחתם - בהפרדה מוחלטת מאתרים אחרים

חדש בכרום: זיהוי משתמש באמצעות Passkey.

גוגל (Google) שחררה את הגרסה היציבה של Chrome 63, העדכון החדש לדפדפן המוביל של השוק בגרסתו השולחנית. הדפדפן החדש מציע חידוש אחד עיקרי שאמור לעזור לו לפעול בצורה יציבה, יעילה ובטוחה יותר.

התכונה החדשה מכונה Site Isolation והמטרה שלה היא לאפשר להריץ את כל האתרים, או רשימה מוגדרת של אתרים, מרגע הפתיחה שלהם – בהפרדה מוחלטת מאתרים אחרים.

לפי החברה מדובר בתהליך שיוצר גבולות נוספים בין אתרי האינטרנט הפתוחים, כך שמצד אחד זה מגביר את הבטחון כי אין שיתוף תהליכים כך שלא תיתכן זליגת מידע, ומצד שני זה מגביר את היציבות – כך שנפילה של אתר מסוים לא תשפיע על אתרים אחרים.

כברירת מחדל האפשרות הזו לא תהיה פעילה בדפדפן בגרסתו החדשה, והסיבה היא שהשימוש בתכונה הזו יגביר באופן די משמעותי את צריכת הזיכרון של הדפדפן בכ-20%-10%, וזה עבור דפדפן שגם כך נחשב לאחד שצורך כמות גדולה מאוד של זיכרון עבודה בתצורתו הנוכחית.

תכונה חדשה בולטת אחרת בגרסה 63 של כרום היא היכולת של מנהלני IT בארגונים להגדיר רשימות שחורות ורשימות של תוספים אותם ניתן להתקין בדפדפן במחשבים של הארגון, ובהתאם לתנאי מדיניות שייקבעו על ידי אנשי החברה. כך לדוגמה, יוכל מנהלן לחסום את כל התוספים שדורשים לצורך הפעלתם את המצלמה ו/או המיקרופון במחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים