חדש מפייסבוק: מסנג'ר לילדים

Messenger Kids - אפליקציה שמיועדת לבני ובנות 6-12 - לא תכיל פרסומות ואנשי הקשר של הילדים יאושרו על ידי ההורים ● הרישום לפייסבוק אפשרי לגילאי 13 ומעלה, אולם הרשת החברתית מבקשת לגייס לשורותיה את הילדים עוד לפני כן

משתמשים חדשים בדרך. פייסבוק. צילום אילוסטרציה: Twin Design, BigStock

קבלו את מה שייתכן שיהפוך למגרש המשחקים החדש של הילדים: Messenger Kids – אפליקציית צ'אט ו-וידיאו חדשה שפייסבוק (Facebook) משיקה עבור בני ובנות 6-12.

החוק האמריקני אוסר על ילדים מתחת לגיל 13 לפתוח חשבונות פייסבוק, אך ענקית הרשתות החברתיות מכירה בכך שרבים מהם מחוברים בכל מקרה, ומנסה כעת ליצור מרחב בטוח עבורם. כך, באפליקציה החדשה, ההורים יוכלו לקבוע מיהם אנשי הקשר של ילדיהם, ולא ייכללו בה פרסומות והצעות לרכישות.

המסנג'ר לילדים מציג בפני הקהל הצעיר אמצעים משעשעים לבילוי עם החבר'ה, כמו הוספת מסננים דמויי סנאפצ'ט (Snapchat), מדבקות וכלי ציור, בנוסף לקבצי GIF "המתאימים לילדים, ושנבחרו מיוחד", על פי פייסבוק. לצורך פיתוח היישום עבדה החברה עם קבוצות העוסקות בנושאי הורות, אבל גם לאחר השקת המוצר המוקפד, על ההורים לאמת חשבונות של ילדיהם לפני שהקטנים יוכלו להתחיל להשתמש בו.

בהכרזה על השקת האפליקציה ציינה פייסבוק נתונים שאספה חברת מחקר השווקים דוביט (Dubit), שלפיהם ל-93% מבני ובנות 6-12 יש גישה למחשבי לוח או לטלפונים חכמים, ול-66% מהם יש סמארטפונים או טאבלטים משלהם.

המטרה: למשוך דור חדש של משתמשי פייסבוק

בעוד שהרצון לספק מרחב מגונן, לא מנצל ובטוח לילדים ראוי לכל שבח, קשה להחמיץ את הניסיון שכרוך במהלך למשוך דור חדש של ילדים על מנת שיהיו משתמשי פייסבוק בעתיד. באחד הציטוטים ששחררה פייסבוק בהודעתה לעיתונות על המוצר נכתב בלי היסוס כי "מסנג'ר לילדים הוא יותר מסתם דרך מהנה לילדים לתקשר עם חברים ובני משפחה שאושרו על ידי ההורים. זה גם אימון לשימוש במדיה חברתית ולהודעות".

כלי המסנג'ר לילדים של הענקית מגיע בתקופה שבה יותר ויותר חברות מזהות בהם קהל פוטנציאלי למכירותיהן מחד, אבל הוא גם מבליט את הקושי בוויסות תכנים לילדים מאידך. קושי זה עלה לחדשות באחרונה לנוכח הכישלון של יוטיוב (YouTube) לספק לילדים זירה שבה לא ייתקלו בסרטונים מטרידים, שכעת נחשף כי תכנים שכמותם שגשגו על גבי הפלטפורמה.

למרות הקושי הגלום ביצירת הזירה הבטוחה לילדים, עבור פייסבוק ייתכן שמדובר בהימור חשוב, שכן על אף שסנאפצ'ט כבר מוגרה מזמן כאיום אמיתי על המונופול של הענקית בשוק הרשתות החברתיות, היא עדיין מתחרה משמעותית שלה בכל הנוגע בתשומת הלב של בני הנוער והבוגרים הצעירים. המסנג'ר לילדים עשוי להעניק לפייסבוק את היתרון המקווה על סנאפצ'ט ועל מתחרות אחרות, וכן לייצר לה קהל אוהדים חדש להמשך הדרך.

אל תמהרו לחפש אותה בישראל – האפליקציה החדשה זמינה בחינם רק בארצות הברית וב-iOS בינתיים, אך בכוונתה של פייסבוק להרחיב אותה גם לניידים מבוססי אנדרואיד (Android).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל ס

    בדיוק. תתחילו לנעול להם את המוח מגיל 6. ותחתכו להם את חיי החברה כבר עכשיו. פלוס תתחילו עכשיו להוציא אלפים על עוד סמארטפונים. אוי איזה מין מטומטם אנחנו

אירועים קרובים