זעם ברוסיה: גוגל תדרדר סוכנויות רוסיות בולטות בתוצאות החיפוש

אריק שמידט, יו"ר בכיר של אלפבית, אמר כי האלגוריתמים של גוגל יכולים לסייע בהגבלת התפשטות המידע המוטעה באינטרנט ● משמעות הדברים הורדת תוצאות החיפוש מסוכנויות אלו לעמודים נידחים כך שלא ייחשפו בהרחבה ● הדברים עוררו תרעומת ברוסיה שמאיימת לנקום בענקית

גוגל. צילום: BigStock

גוגל (Google) החליטה "להדיח" בתוצאות החיפוש שלה שני ערוצי תקשורת רוסיים מובילים – את RT (ר"ת Russia Today) ואת ספוטניק (Sputnik). החלטה זו הניעה את רגולטור התקשורת של מוסקבה לאיים בפעולות תגמול נגד הענקית, כך על פי דיווחים שונים.

באירוע שהתקיים בפורום האבטחה הבינלאומי של הליפקס (Halifax International Security Forum) בסוף השבוע, אמר אריק שמידט, יו"ר ההנהלה של חברת האם של גוגל, אלפבית (Alphabet), כי החברה תדרדר את RT ואת ספוטניק בתוצאות החיפוש שלה.

"לא רוצים להחרים את האתרים, זה לא איך שאנחנו פועלים"

שמידט הסביר כי האלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל יגרום לתוצאות שמגיעות מפרסומיהן של הסוכנויות הרוסיות להופיע במיקום נידח, וזאת על מנת שלא לחשוף את ציבור הגולשים העולמי לחדשות מזויפות שמקורן ברוסיה.

"אנחנו עובדים על החשכת אתרים שכאלו, ואלו בעיקר RT וספוטניק", כך אמר שמידט במהלך מפגש שאלות ותשובות בפורום. "אנחנו מודעים לזה. אנחנו מנסים להנדס את המערכת בכדי למנוע את זה. אנחנו לא רוצים להחרים את האתרים, זה לא איך שאנחנו פועלים".

סוכנויות החדשות RT וספוטניק ידועות ככאלו הממומנות על ידי ממשלת רוסיה, וכמייצרות תכני רדיו, ואינטרנט במספר שפות בעבור קהלים מחוץ לרוסיה. לשתיהן משרדים הממוקמים בוושינגטון, ושתיהן הואשמו בעבר בהפצת תעמולה ודיס-אינפורמציה. יצוין כי בשבוע שעבר נרשמו גם ספוטניק וגם-RT אמריקה כסוכן זר במשרד המשפטים האמריקני.

השתקת פרסומים כוזבים או צנזורה?

הודעתו זו של שמידט מגיעה בעיצומה של החקירה המתמשכת שמקיימים מספר גופים אמריקנים בנוגע להתערבות הרוסית, לכאורה, בבחירות לנשיאות שהתקיימו בארצות הברית אשתקד.

בתגובה לדברי שמידט, אמר רגולטור התקשורת הרוסי, רוסקומנדזור, כי הוא מתכוון להחזיר מלחמה אם יגלה שגוגל פועלת באופן "לא ידידותי". ראש הסוכנות, אלכסנדר זחרוב, אמר כי הוא יבקש מגוגל להסביר את משמעות הדירוג כפי שהוא מיושם על RT ו-ספוטניק, כך דווח בניו יורק פוסט (The New York Post).

מרגריטה סימוניאן, עורכת ה-RT, אמרה כי היא רואה את מעשיה של גוגל כאקט מפלה. "אם זה לא צנזורה, אני לא יודעת מה זה", אמרה לטלוויזיה הרוסית.

לדברי דן קובליק, פרופ' מבית הספר למשפטים באוניברסיטת פיטסבורג (Pittsburgh School of Law), ליוזמתה של גוגל תהיה השפעה ישירה על חופש הביטוי והמחשבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים