חברת אובר נקנסה ב-8.9 מיליון דולר בקולורדו

מספר רב של הפרות הסמכה של נהגים הן הסיבה לקנס הגבוה ● הרשעות פליליות קודמות; הפרות גדולות בתחום התחבורה; רישיונות נהיגה מוגבלים, שנדרשים לאחר הרשעות נהיגה בשכרות; ובעיות כלליות עם רישיון הנהיגה - כל אלו, לטענת המדינה, היוו סכנה קיצונית לנוסעים

אובר

חברת אובר (Uber) אף פעם לא מפסיקה להפתיעה לרעה. אתמול (ב') נודע כי החברה ספגה קנס של 8.9 מיליון דולר, לאחר שנמצא שעשרות אנשים עם עבירות פליליות או עם עבירות רכב קודמות הורשו לנהוג בעבורה ולספק את שירותי שיתוף הנסיעות שלה, כך הודיעה הוועדה לשירותים ציבוריים של קולורדו, ה-CPUC (ר"ת Colorado Public Utilities Commission).

לחובת נהגי החברה הללו נרשמו עבירות משמעותיות, כולל נהיגה תחת השפעה (של אלכוהול או סמים – ג"פ), נהיגה פזיזה ונהיגה ללא הגבלת רישיון. לכמה מהנהגים גם היו רישיונות מוגבלים, רישיונות שהושעו או שבוטלו כליל, כך לפי הוועדה.

אובר אפשרה לנהגים אלו לעבוד בחברה ב-18 החודשים האחרונים, וה-CPUC קנס אותה ב-2,500 דולרים בעבור כל יום שבו התגלה כי נהג פסול עבד בשורותיה.

"קבענו כי לאובר היו בדיקות רקע ומידע שצריכות היו לפסול נהגים אלה על פי החוק, אבל הם הורשו לנהוג בכל זאת", כתב מנהל ה-CPUC, דאג דין, בהצהרה. "פעולות אלה העמידו את ביטחונם של הנוסעים בסכנה קיצונית", הוסיף וציין דין.

הנהגים נשכרו בניגוד לחוק במדינה

אובר החלה להציע את שירותיה בקולורדו בחודש יוני 2014. כמו בנוגע לכל שירותי הנסיעות האחרים שניתנים במדינה, החברה הייתה מחויבת לבצע בדיקות רקע פלילי ובירורים אודות ההיסטוריה של כל נהג לפני העסקתו כעובד מהשורה.

CPUC פתחה בחקירתה את הנושא לאחר שמשטרת וייל דיווחה כי נהג החברה הואשם בתקיפת נוסע. בבדיקה מעמיקה של רשומות החברה מצאה ה-CPUC עוד נהגים שנשכרו על ידי אובר בניגוד לחוק במדינה. ל-12 נהגים היו הרשעות פליליות קודמות; ל-17 הפרות גדולות בתחום התחבורה; ל-3 רישיונות נהיגה מוגבלים, שנדרשים לאחר הרשעות נהיגה בשכרות; ול-63 בעיות כלליות עם רישיון הנהיגה.

לדברי דין, צוות CPUC הצליח למצוא עבירות הרשעה שבדיקות הרקע של החברה כשלו מלגלות, והדברים "הוכיחו כי בדיקות הרקע של החברה אינן מספיקות. במקרים אחרים, אנחנו לא יכולים לאשר שבדיקות רקע פלילי אפילו נערכו על ידי אובר".

החברה תיאלץ לשלם מחצית מהקנס בתוך 10 ימים או לבקש שימוע בפני שופט במשפט מנהלי.

דובר של אובר הגיב בהצהרה המסבירה כי "לאחרונה גילינו שגיאת תהליך שאינה עולה בקנה אחד עם תקנות שיתוף הנסיעה של קולורדו, והודענו על כך באופן פרואקטיבי ל-Colorado Public Utilities Commission. שגיאה זו השפיעה על מספר קטן של מנהלי התקנים, ואנו נקטנו מיד בפעולה מתקנת. בהתאם למדיניות הבטיחות של אובר ולתקנות של מדינת קולורדו, נהגים עם גישה לאפליקציית Uber חייבים לעבור בדיקת רקע ארצית מטעם גורם צד שלישי. נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ה-CPUC בכדי לאפשר גישה לאפשרויות תחבורה בטוחות ואמינות לכל קולורדו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים