"יש להגיע למצב בו אנחנו נוסעים במכונית ואין תאונות"

"אף אחד לא יהיה מוכן לקבל תאונות של מכוניות אוטונומיות מלאות, זה ברמה של בלתי נסבל", כך אמר רועי שטאנג, מנהל פרויקט במובילאיי

רועי שטאנג, מנהל פרויקט במובילאיי. צילום: צבי קצבורג

"אנחנו צריכים להגיע למצב בו אנחנו נוסעים במכונית ואין תאונות. אף אחד לא יהיה מוכן לקבל תאונות של מכוניות אוטונומיות מלאות, זה ברמה של בלתי נסבל. אבל אני חושב שנגיע לשם דרך הרגולטורים. עליהם לעשות איזו שהיא פעולה. אנחנו מוציאים 3,000 שקלים על טלפונים ממש לאחר יד, אבל אף אחד לא ייגש מיוזמתו ויתקין במכונית שלו מערכת הגנת נהיגה כדוגמת מה שמציעה מובילאיי (MobilEye). עד שהרכב לא יהיה אוטונומי לחלוטין, עדיין האחריות היא על הנהג", כך אמר רועי שטאנג, מנהל פרויקט במובילאיי, יצרנית פתרונות הנהיגה הבטוחה שהשלמת רכישתה בידי אינטל (Intel) באוגוסט האחרון תמורת יותר מ-15 מיליארד דולר הייתה אחד האירועים הבולטים של השנה בתעשייה הטכנולוגית הישראלית.

שטאנג אמר את הדברים בכנס של The Nest – בית ליזמים צעירים שנערך כחלק משבוע היזמות העולמי שנערך בשבוע שעבר. הכנס עצמו נערך באולם האירועים של קיידנס ישראל בפתח תקווה בסוף השבוע (ה'), בו ציין הארגון שנתיים לפעילותו בקרב יזמים צעירים.

"מאז לידתה ועד היום, מובילאיי היא הספקית הגדולה של מערכות על שבב ליצרני רכב, והרוב מתבססים על הטכנולוגיה של מובילאיי כי מדובר בבפתרון היעיל הזול ביותר שקיים בשוק. כבר כיום יש יותר מ-20 מיליון רכבים על הכביש עם מעבדים של מובילאיי", הוא סיפר.

המהפכה הטכנולוגית הבאה – מעולם הרכב

שטאנג התייחס גם לרכישה בידי אינטל. "כמובן שיש לחברה כמו אינטל להציע בסיס גדול ומהימן שנותן גב חזק להתפתחות של החברה. באינטל מעריכים שזה יהיה לשוק עם היקף מכירות של יותר מ-20 מיליארד דולר ב-2030. אני חושב שזה כבר ברור לכולם שהמהפכה הטכנולוגית הבאה תבוא מעולם הרכב, והם רצו מאוד להיות שם, אבל הם לא רצו משהו שכבר מוכח, הם רצו להיכנס למירוץ עם חברה שלמרות שהיא מציעה הרבה, יש לה עוד הרבה מקום לצמיחה".

לדבריו, לא חל שינוי מהותי בחברה מעבר לאחר המכירה. "אנחנו ממשיכים כיום כרגיל, נותנים ל-DNA המאוד מיוחד של החברה להמשיך לעשות את שלו, כי מה שהביא אותה עד היום – למצב עם מובילות בשוק – זה תרבות ארגונית ייחודית שעדיין, למרות מספר העובדים ההולך וגדל, מאוד מזכירה סטארט-אפ בלי היררכיה, כי כולם למעשה תורמים ועובדים במטרה להוסיף עוד ועוד יכולות אוטונומיות לרכבים, מה שהייתה המטרה של החברה מיום ייסודה", סיפר שטאנג.

לא להגיע למצבים של דילמות

מבחינה טכנולוגית הוסיפה מובילאיי למוצרים שלה יכולות כמו עקיפה אוטומטית, שמירת מרחק עצמאית, בלימה אוטונומית, עצירה נכונה ברמזורים באופן חלק ולא מטלטל, ועוד.

"בדור הבא של המעבדים שלנו כבר שילבנו 9.5 מיליארד תרחישים ובהחלט יש היבט של ללמד את הרכב האוטונומי דברים שהאדם עושה, עם הצורך להבין את ההתנהגות המסוימת של נהג, כולל תרחישים של דילמות, נושא שעדיין מעלה הרבה יותר שאלות ממה שיש תשובות בינתיים".

"אני באופן אישי חושב שהרכב יוכל לזהות ולנתח תרחישים במהירות ולהיות מוכן יותר כדי לא להגיע למצבים של דילמות, כולל אלמנט של זמן תגובה שהופך להיות הרבה יותר יעיל", הוא אומר תוך התייחסות לעתיד הקרוב.

התמונה שמציע שוק הרכבים האוטונומיים כיום תשתנה בקרוב, קבע שטאנג. "אנחנו בשלב ביניים עם רכבים שמציעים הטלאות של מערכות, ועדיין אנחנו חייבם לנהוג, אבל בהמשך אין ספק שמתישהו זה ירד מהרגליים שלנו. מיליון ורבע אנשים מתים בתאונות דרכים בכל שנה ברחבי העולם, וזה עובר על ידינו, וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון פצועים ונכים. תאונות הדרכים עולות למדינה 16 מיליון שקלים בשנה והסיבה העיקרית היא הגורם האנושי, ולא תשתיות. הגורם האנושי הוא החוליה החלשה והמטרה היא להתגבר עליה", הוא סיכם.

חן זוהר, מייסד ומנכ"ל The Nest. צילום: צבי קצבורג

חן זוהר, מייסד ומנכ"ל The Nest. צילום: צבי קצבורג

את הכנס פתח חן זוהר, מייסד ומנכ"ל The Nest, שסיפר כי המטרה של הארגון הייתה מהרגע הראשון לעודד יזמים צעירים לבחור בדרך של יזמות.

"אנחנו רוצים להעניק להם את ההשראה הנדרשת כדי לאפשר להם לחשוב בגדול, לקחת יוזמה שתוביל להפוך אתגרים לפתרונות במציאות, ואני מקווה שהמפגש יהווה השראה ליזמים הצעירים האלה", הוא אמר.

לעזור ליזמים חדשים

זוהר סיפר שיש בארץ כבר יותר מ-200 מרכזי יזמות, וביניהם נחשב The Nest לאחד המובילים. "אנחנו מבצעים את כל הפעילות בלי תקציב כלל, וזאת למרות שבשנתיים שאנחנו פועלים כבר בנינו קהילה שמורכבת מלא פחות מ-1,500 יזמים, שכבר יצאו ממנה 22 חברות סטארט-אפ. יש לנו שיתופי פעולה עם אורקל (Oracle), קיידנס וחברות אחרות, ואחת הפעילויות בפתח תקווה היא חדשנות, כשאנו מנסים לעזור ליזמים חדשים במסגרת פורום", הוא סיפר.

הוא הוסיף כי במסגרת הפורום ערך The Nest כבר למעלה מ-40 מפגשי יזמים על הבר, העביר סדנאות מקצועיות ועוד. "הובלנו גם סיורים של תלמידי תיכון בעיר בחברות הגדולות כדי לקרב אותם לתעשיית ההיי-טק הגדולה והמגוונת שפועלת בעיר", הוא סיכם.

בסיום הערב נערך האקתון קצר בו הציגו מספר יזמים צעירים את החברות שלהם כדי לזכות בפרסי ייעוץ והכוונה.

NeuroApplied זכה במקום הראשון. מדובר במיזם ייחודי המודד את התפיסה התת-מודעת של אנשים בעזרת מקבצי תמונות על מותגים.

למקום השני הגיע Verifyoo שמספק שיטת אימות וזיהוי לקוח בצורה מאובטחת יותר, תוך שיפור חוויית המשתמש הכוללת. פתרון הכולל מאפיינים פיזיולוגיים, התנהגותיים ומנטליים המבוססים על האינטראקציה של המשתמש עם המכשיר הנייד.

בפרס השלישי זכה Castor שהיא חברה המאפשרת למשתמשים להשתמש באובייקט מותאם אישית המוצג על המסך ולהפוך אותו למוצר מוחשי באמצעות שימוש בהדפסת תל- מימד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים