האם מוזילה השיקה את הדפדפן המהיר ביותר שנמצא כיום בשוק?

Firefox Quantum מציג מנוע וממשק חדשים שמספקים חוויה ויזואלית מעודכנת למשתמשים במחשבים

Firefox Quantum

ארגון מוזילה (Mozilla) מחזיר מלחמה לשולחן העבודה עם השקת הגרסה החדשה של פיירפוקס (Firefox).

גרסה 57 של הדפדפן, שנקראת גם Firefox Quantum, מציגה מנוע וממשק חדשים שמספקים חוויה ויזואלית מעודכנת למשתמשים במחשבים, ויותר מכך, מדובר ככל הנראה בדפדפן המהיר ביותר שנמצא כיום בשוק, מהיר יותר מכל המתחרים, כשעל הפרק הנמצא כמובן כרום (Chrome) של גוגל (Google) שפגע קשה מאוד בנתח השוק של פיירפוקס.

לפי הארגון, הדפדפן החדש מהיר עד פי שניים לעומת הדורות הקודמים, כשגם דפים מורכבים במיוחד עולים במהירות שיא.

בנוסף, הצליחו מהנדסי החברה להקטין באופן משמעותי את משאבי הזיכרון להם זקוק הדפדפן בפתיחת כל דף ודף, אחת מהנקודות הכאובות ביותר שמטרידות כל גולש שמרבה לפתוח לשוניות.

מוזילה טוענת כי Firefox Quantum צורך בכל תרחיש עבודה כ-30% פחות זיכרון מכרום. בנוסף לא משנה כמה לשוניות פותחים, המנוע אמור להבטיח מעבר חלק בין הלשוניות הפתוחות מבלי להמתין יותר מדי עד לעלייתן מחדש גם לאחר זמן מה שלא ביקרו בהן.

כל מה שצריך לעשות זה רק לטעון מחדש

בנוסף הוטמעה התמיכה בניצול המעבדים המודרניים, ופיצול הלשוניות הפועלות בין כל נימי העבודה של ה-CPU, כשהמטרה היא לזרז את העבודה של התהליכים השונים, וכן למנוע קריסה מוחלטת של הדפדפן במקרה ובו יש בעיה באתר כזה או אחר. למעשה באופן אידיאלי כל לשונית פועלת במעין "ארגז חול" משלה, כך שאם יש קריסה כל מה שצריך לעשות זה לטעון אותה מחדש, ורק אותה.

הדפדפן מציע גם כמה חידושים תפעוליים, כשאחד מהם הוא אפשרות לתפוס תמונות מסך מתוך הדפדפן תוך שמירתן לענן זמני בזיכרון הדפדפן, וכולל אפשרות להציג את התמונות בדף ייעודי משלהן.

גם הממשק עצמו עבר כמה שינויים גרפיים קלים, וככלל הוא מגיב מהר יותר. כחלק מהשינוי הזה מציג הדפדפן גם עיצוב חדש לדף הבית עם ארגון מעט שונה של הדפים שנמצאים בשימוש עקבי יותר, וגם המלצות שמבוססות על שיתוף פעולה עם פוקט (Pocket), שירות רשימות הקריאה הפופולרי.

עוד שינוי, אולי פחות משמעותי אבל הצהרתי, הוא החלפת הלוגו של הדפדפן בגרסה מעודכנת שלפי הארגון פשוטה וזורמת יותר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. =>>>>

    I do agree with all the ideas you have presented in your post. They are very convincing and can definitely work. Nonetheless, the posts are very quick for newbies. May just you please lengthen them a little from next time? Thanks for the post.

אירועים קרובים