באג תמים? צעצועי המין הקליטו את משתמשיהם

"דברי אליו" מקבל משמעות חדשה - חברה שמייצרת צעצועי מין, שעושים שימוש ביישום וניתנים לשליטה מרחוק, נתפסה כשמכשיריה מקליטים את בעליהם בעת האקט המיני וטוענת "זה בסך הכל באג"

צעצועי מין חכמים מדי? אילוסטרציה: BigStock

אפליקציה של חברת Lovense, שפועלת עם מגוון פופולרי של צעצועי מין מחוברים, התגלתה כמקליטה בחשאי אודיו של הקולות שהשמיעו המשתמשים ואז מאחסנת את ההקלטות במכשירים הניידים שלהם.

משתמש של Lovense Remote – האפליקציה המיועדת לשימוש יחד עם הוויברטורים המחוברים של החברה – מצא קובץ שמע בן 6 דקות בתיקיית האפליקציה במכשיר האנדרואיד שלו.

בפוסט שפרסם ב-Reddit כתב המשתמש, המכונה Tydoctor, כי "הקובץ היה הקלטה אודיו מלאה באורך 6 דקות של הפעם האחרונה שבה השתמשתי באפליקציה לצורך שליטה בוויברטור שלי מבוסס השלט הרחוק".

בפוסט הסביר המשתמש כי השימוש בוויברטור נעשה בכלל כשהיה עם חברים בבר בזמן משחק פול. הכותב סיפר שהוא וחבריו נתנו לאפליקציה להשתמש במיקרופון ובמצלמה בכדי להחליף קליפים קוליים בתכונת הצ'אט שבתוך היישום, ולא בכדי להקליט יחסי מין באמצעות המכשיר.

בתגובה לדברים ביטלה החברה מהונג-קונג, המייצרת את היישום והצעצועים, את הבעיה, טענה שמקורה בבאגים קלים, והבטיחה למשתמשים כי "כל מידע לא נשלח לשרתים שלנו". בהודעתה של החברה נכתב כי "לגבי קובץ האודיו המדובר, זה כבר אושר כי זה באג קטן – קובץ זמני שנוצר כאשר מישהו משתמש בתכונת Sound Control. קובץ המטמון נשאר לזמן מה בטלפון, במקום למחוק את עצמו לאחר סיום ההפעלה. כמו כן, כאשר הקובץ נוצר הוא מחליף את עצמו (ולא נוצרים קבצים חדשים)".

צעצועי המין החכמים והמביכים

אלא שזה לא המקרה הראשון שבו מתפרסם כשל אבטחה של Lovense. מוקדם יותר השנה, אביזר מין אחר של החברה נמצא ככזה שגם כן יכול להוות פתח לפריצה ולהפרת הפרטיות. במקרה של מכשיר זה הפגיעות הייתה קשורה ל-Bluetooth.

ובכלל, צעצועי מין כבר התגלו ככאלו שמהווים פרצת אבטחה ועלולים להפיץ נושאים פרטיים למחוזות מאוד לא רצויים. במקרה של חברה בשם We-Vibe, שנחשף במרץ השנה, התגלה כי הוויברטורים של היצרנית התומכים ב-Bluetooth אספו מידע אישי של משתמשים. החברה סיימה את הסוגיה בהסדר תובענה ייצוגית בסכום כולל של 3.75 מיליון דולר.

מכל זה ניתן ללמוד שאם בכוונתכם לרכוש אביזרי מין מחוברים, כדאי במיוחד לערוך מחקר בטרם הרכישה. ולמעשה, לא רק כשמדובר בצעצועי מין – נקודות תורפה בנוגע לאבטחה קיימות בכל מכשיר חכם, אלא שפשוט, כשהשימוש במכשיר הוא אינטימי, הנזק עלול להיות לא רק מסוכן לפרטיותכם אלא גם מביך במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים