דן תשקיע מיליוני שקלים בטכנולוגיה לכבישים חכמים

חברת התחבורה הציבורית תשקיע עד 8.1 מיליון שקלים באלקטרואד, שמציעה תשתית חשמלית שמוטמנת מתחת לנתיב הנסיעה ומזינה את כלי הרכב החשמלי בצורה אלחוטית תוך כדי נסיעה

משקיעה בכבישים חכמים. דן

דן צפויה להשקיע עד 8.1 מיליון שקלים בביומדיקס, על מנת לקדם את הפתרון הטכנולוגי של אלקטרואד, חברה שמוזגה לתוכה באחרונה, בתחום הכביש החכם.

החברה מציעה תשתית חשמלית שמוטמנת מתחת לנתיב הנסיעה ומזינה כלי רכב חשמליים בצורה אלחוטית תוך כדי נסיעה. המשמעות היא העברת אנרגיה בלתי פוסקת לכלי הרכב, מה שיאפשר להגדיל באופן משמעותי את טווח הנסיעה, כך שלא יהיה צורך בטעינה במהלך היום.

בצורה זו, על פי החברה, הטכנולוגיה שלה מפחיתה את עלות ומשקל הרכב החשמלי בצורה משמעותית, היות שנדרשת סוללה קטנה יחסית. הטכנולוגיה ניתנת להתקנה על כל רכב חשמלי קיים.

יו"ר דן, שמואל רפאלי, ומנכ"ל החברה, עופר זילביגר, אמרו כי "היינו הראשונים מבין חברות התחבורה הציבורית להפעיל אוטובוס חשמלי. אנחנו מטמיעים טכנולוגיות לאנרגיה חילופית בתחבורה הציבורית, שיסייעו להפחתת זיהום האוויר, יוזילו את עלות התחזוקה וישפרו את חוויית הנסיעה ואיכות החיים של הציבור".

"דן נותנת אמון מלא באלקטרואד ובטכנולוגיה שפיתחה – תשתית כביש חשמלי חכם, שלהערכתנו הולכת להיות הדבר הבא בתחום תשתיות התחבורה החכמה. נשתף פעולה בתחום התחבורה הציבורית ובתחומים נוספים", הוסיפו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים