שיא חדש לביטקוין לאחר שקיבל חיבוק מהבורסה הגדולה בעולם

CME Group מתכננת להשיק חוזים עתידיים למטבע הווירטואלי, והבשורה הקפיצה את הביטקוין לשיא של כ-6,450 דולר בפעם הראשונה בתולדותיו - תשע שנים לאחר שהוצג לראשונה בפני העולם

מקבל אישור אמריקני... מסוים. ביטקוין. צילום: BigStock

מטבע הביטקוין (Bitcoin) נסק לשיא של כל הזמנים בעקבות הודעה של CME Group האמריקנית – מפעילת הבורסות הגדולה בעולם – על כך שהיא מתכננת להשיק חוזים עתידיים על המטבע עד סוף השנה הפיננסית, בכפוף להשגת האישורים הרגולטוריים הנדרשים.

המטבע הדיגיטלי הגיע לשווי שיא של 6,447 דולרים דקות לפני חצות הלילה של יום ג', שהוא הערך הגבוה ביותר שלו אי פעם, שמהווה עלייה של כמעט 50% מאז ספטמבר – עם רווח של יותר מ-710% מאז ה-31 באוקטובר אשתקד.

הדברים מגיעים בעקבות ההודעה של הענקית CME Group, שסוחרת בחוזים עתידיים על זהב ונפט וכן על מדד המניות S&P 500, אשר בישרה כי היא מתכננת לסחור בחוזים המבוססים על ערך הביטקוין בעתיד, דבר שעתיד לספק למטבע לגיטימציה ולעודד משקיעים לסחור בו יותר בנוחות.

ערכו של המטבע הווירטואלי התאושש מאז ספטמבר, כאשר סנקציות סיניות שהוטלו בעקבות חששות מפני הונאות הקשורות בטכנולוגיות דומות גרמו לו לקרוס אל מתחת ל-3,000 דולרים.

המטבע המבוזר הוצג לעולם בתחילה כמערכת פיננסית אלקטרונית של עמיתים, כשלפני תשע שנים אדם או קבוצה המכונה סאטושי נאקאמוטו הציג מסמך שתיאר את המזומנים לרשימת תפוצה של קריפטוגרפיה.

בועה שלא מתפוצצת, בינתיים

מאז עבר הביטקוין כברת דרך ארוכה. ב-22 ביולי 2010 עשה המתכנת לאזלו האנייקז מפלורידה את הרכישה הראשונה של מוצרים פיזיים באמצעותו, כשהזמין שני מגשי פיצות ב-10,000 ביטקוין, לפי שווי של 0.003 דולר למטבע וירטואלי אחד. השקעה זהה כיום תכסה, כדוגמה, רכישת נכס נדל"ן מגה-יוקרתי בשווי כ-64.5 מיליון דולר. ולמרות זאת, החששות מבועה שעלולה להתפוצץ בכל רגע עדיין רוחשים סביב הביטקוין.

במרץ השנה, רשם המטבע שיא משמעותי כששוויו האמיר, לראשונה בהיסטוריה, ונאמד על יותר מאונקיית זהב. ומאז, למרות התנודות, המשיך המטבע וטיפס מעלה כשבמקביל המשיכו משקיעים גדולים להתריע מפניו כל העת.

בחודש שעבר, כינה יו"ר ומנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס (JPMorgan Chase), ג'יימי דימון, את הביטקוין "ההונאה הגדולה בהיסטוריה" ואמר למשקיעים בחברה שהוא "גרוע מנורות צבעוניות". לפני כשבוע הזהיר הנסיך אל-ווליד בן טלאל, מיליארדר ומשקיע סעודי, כי בועת הביטקוין בדרך להתפוצצות.

לאחר השיא, נכון להבוקר, עומד המטבע על כ-6,395 דולרים שהם כ-22.5 אלף שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים