סיסקו תרכוש את ברודסופט תמורת 1.9 מיליארד דולר

מדובר בעסקה שתאפשר לסיסקו להתרחב עוד יותר אל תחום התוכנה ושירותי הענן ● רכישת ברודסופט היא כבר השמינית שמבצעת ענקית התקשורת במהלך 2017

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו

חברת מוצרי התקשורת סיסקו (Cisco) הודיעה על רכישת חברת התוכנה ברודסופט (BroadSoft) תמורת 1.9 מיליארד דולר.

מדובר בעסקה שתאפשר לסיסקו להתרחב עוד יותר אל תחום התוכנה ושירותי הענן, ובחלק מהשינוי הגדול שעוברת החברה תחת המנכ"ל צ’אק רובינס – מחברה שמתבססת על פתרונות תקשורת מבוססי חומרה אל חברה המספקת שירותים המבוססים על תוכנה שנחשבים לכאלה שעלותם נמוכה יותר.

למעשה הרכישה של ברודסופט היא כבר השמינית שמבצעת סיסקו במהלך 2017 לאורך תהליך השינוי הזה. בין הרכישות הללו ניתן להזכיר את רכישת AppDynamics במהלך מרץ תמורת 3.7 מיליארד דולר, ואת רכישת Viptela תמורת 610 מיליון דולר במהלך מאי השנה.

סכום הרכישה קרוב יחסית לערך השוק של ברודסופט עם סגירת שווקי המניות בארצות הברית ביום שישי, אז הוא עמד על כ-1.7 מיליארד דולר. עם זאת מדובר בפרמיה של כ-28% למניה מאז הכריזה החברה על חיפוש רוכשים במהלך אוגוסט, במהלך שכאמור הוביל לעוד מיזוג בענף בסופו של דבר.

לפי אנליסטים הרכישה הזו מאפשרת לסיסקו לסגור חלק מהפערים שנפתחו מול חברות מתחרות בתחום התקשורת. אמנם סיסקו נחשבת לחברה מובילה בתחום שירותי ופתרונות התקשורת, אבל הייתה חסרה בפורטפוליו שלה את מה שברודסופט מציעה: התמקדות באותם שירותים ממש, אבל באמצעות חיבור לאינטרנט ואספקה של שירותים בענן, כולל שירותים מאורחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים