בעקבות המשבר: מנכ"ל סמסונג אלקטרוניקס פורש מתפקידו

לאחר התאוששות מפיאסקו מכשיר ה-Note 7 המתפוצץ ולנוכח הצפי לדו"חות כספיים טובים, החליט קוון או-היון לפרוש על רקע השערורייה הפוליטית ששמה של החברה נקשר אליה, ולפנות את תפקידו למנהיגות צעירה, שמתאימה יותר לרוח התקופה

סמסונג. צילום אילוסטרציה: BigStock

מנכ"ל סמסונג אלקטרוניקס (Samsung Electronics), קוון או-היון, הודיע בסוף השבוע כי הוא פורש מתפקידו כמוביל חברת הרכיבים והסמארטפונים הדרום קוריאנית. בהצהרתו הסביר או-היון כי החלטתו מגיעה משום שסמסונג עמדה בפני "משבר חסר תקדים", בעיקר בעקבות שערוריית השחיתות בדרום קוריאה, שבמסגרתה נשלח סגן יו"ר החברה לכלא. המנכ"ל הפורש יעזוב את תפקידו במרץ 2018, ובמקביל יעזוב גם את דירקטוריון החברה ואת הובלת תחום ה-Samsung Display.

או-היון, בוגר אוניברסיטת סטנפורד, הצטרף לסמסונג ב-1985 כחוקר במכון מחקר המוליכים למחצה של החברה, שפועל בארצות הברית. הוא כיהן גם כנשיא ומנהל חטיבת מערכות ה-LSI וכנשיא וראש חטיבת המוליכים למחצה, לפני שהפך למנכ"ל החברה ב-2012. בנוסף, מכהן או-היון כמנכ"ל Samsung Display מאז 2016.

בהצהרתו הסביר או-היון כי שקל במשך פרק זמן "ארוך וקשה פרישה מתישהו" וציין כי זו "לא הייתה החלטה קלה". אף על פי כן, הוא אמר שהוא מרגיש שזה הצעד הטוב ביותר לנוכח כך שסמסונג "התעמתה עם משבר חסר תקדים מבפנים ומחוץ".

סמסונג התאוששה מפיאסקו ה-Note 7; אז למה או-היון פורש?

הדברים מגיעים באופן מפתיע, על רקע תחזית הרווח לרבעון השלישי של 2017, שפרסם הקונגלומרט הדרום קוריאני. על פי התחזית, החברה צפויה לשבור שיא ברווח התפעולי, שאמור לגדול בחודשים יולי עד ספטמבר השנה ל-12.8 מיליארד דולר – כמעט פי שלושה מהסכום של 4.6 מיליארד דולר שנרשם ברבעון השלישי של השנה שעברה, ולאחר משבר ה-Galaxy Note 7. החברה נאלצה לגנוז את מכשיר הפאבלט, לאחר שמספר מכשירים התפוצצו עקב כשל בסוללה.

אלא שגם דבריו של המנכ"ל הפורש מעידים שלמרות האפשרות שהרווחים השנתיים של סמסונג יהיו הטובים ביותר אי פעם, לא הכול בסדר בחברה. "אני מאמין שהגיע כעת הזמן שהחברה תתחיל מחדש, עם רוח חדשה ומנהיגות צעירה, שתגיב טוב יותר לאתגרים הנובעים מתעשיית ה-IT המשתנה במהירות", אמר או-היון.

המשבר שאליו הוא מתייחס נובע בעיקר מהפרשה הפלילית שבה הסתבך סגן היו"ר, לי ג'ה-יונג, נכדו של מייסד החברה ומי שעומד בפועל בראש האימפריה העסקית של סמסונג. ג'ה-יונג נעצר באוגוסט האחרון, נשפט והורשע בשוחד, מעילה ועדות שקר, ונדון לחמש שנות מאסר. הרשעתו היא חלק משערוריית שחיתות פוליטית שהסעירה את דרום קוריאה. סמסונג נחשדה כי תרמה עשרות מיליוני דולרים לעמותות שקשורות לצ'וי סון-סיל, המקורבת לנשיאה לשעבר ומי שנחשבת לאשת עסקים שהתנהלותה שנויה במחלוקת. כספי השוחד הועברו, על פי החשד, בתמורה לתמיכת הממשלה בעסקת מיזוג בין שתי שותפות עסקיות של סמסונג.

או-היון, שלא נמצא שותף לפרשיה, לוקח למעשה את האחריות על הנהגתו את החברה בעת הזו, ופורש ומפנה את הבמה למנהיגות חדשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים