פייסבוק למפרסמים: בקרוב תוחמר בדיקת המודעות

פרסומים ומודעות שמיועדים להיות ממוקדים על בסיס פוליטיקה, דת, מוצא או נושאים חברתיים יזדקקו לאישור אנושי לפני פרסומם, דבר שיאט את התהליך כולו ● התקנות החדשות הן תוצר של ניסיונות נוספים להתמודד עם נושא הפייק ניוז

פייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) עומדת לדרוש שמודעות הממוקדות אל משתמשיה על בסיס "פוליטיקה, דת, מוצא אתני או נושאים חברתיים", יבדקו באופן ידני לפני שהן יוצאות לדרכן, כך על פי הודעת אימייל שנשלחה למפרסמים ושהגיעה לידי אתר אקסיוס (Axios).

ענקית הטכנולוגיה הזהירה את המפרסמים כי המדיניות החדשה צפויה להאט את תהליך אישור קמפני הפרסום החדשים באתר. מדובר בתקן נוקשה יותר מזה הנדרש מרוב המודעות שמתפרסמות ברשת החברתית של פייסבוק, שנרכשו ומועלות לאתר באמצעות מערכת אוטומטית.

"עם עדכון זה, נחייב יותר מודעות לעבור בדיקה אנושית. מסעות פרסום חדשים עם מודעות שמכילות אפשרויות מיקוד שאנו חשים כי נדרשת להם בדיקה נוספת (כמו למשל כאלה הקשורים לנושאים כגון פוליטיקה, דת, אתניות ונושאים חברתיים), אנו ננתב לבדיקה ידנית לפני אישור", נכתב בדוא"ל של החברה.

החמרה בבדיקות לקראת ועידה בסנט וחוק הגילוי הנאות

הדברים באים על רקע ניסיונותיה של פייסבוק להתמודד עם שאלות בנוגע להתערבות רוסית בבחירות לנשיאות של ארה"ב, ומהווים, ככל הנראה, צעדים נוספים כדי להדק את האבטחה מפני הפצת תכני פייק ניוז באתר.

ענקית הרשתות החבריות החלה לחקור לאחרונה כיצד סוכנים רוסיים יכלו לנצל לרעה את פלטפורמת הפרסום שלה בכדי להשפיע על קמפיין הבחירות, וכן היא עוסקת בבחינה מחודשת של נושא החדשות המזויפות, לאחר שחשפה פרטים על הופעתן של מודעות פוליטיות רוסיות בשווי 100 אלף דולר על הפלטפורמה שלה במהלך הבחירות של 2016.

החברה מתבקשת להעיד בפני פאנל של ועדת המודיעין של הסנאט (Senate Intelligence Committee) ב-1 בנובמבר. הוועדה מתכוונת לבחון כיצד שחקנים זרים עשו שימוש באמצעי המדיה החברתיים בכדי להתערב בתהליך בחירת נשיא בארצות הברית.

קוני המודעות בפייסבוק, שהוציאו בה 450 מיליון דולר בשנה האחרונה, אהבו את המהירות והיעילות של הפלטפורמה – משהו שעלול להשתבש כעת, עם הוספת פיקוח אנושי למודעות פוליטיות לפני שיגורן. ובכל זאת פעולתה זו של החברה מגיעה לנוכח הצעת חוק לגילוי נאות פוליטי שהולכת ותופסת מומנטום בגבעת הקפיטול.

עד היום נדרשה על פי חוק האמריקני חשיפת אינפורמציה בפומבי על מודעות פוליטיות המתפרסמות בתחנות טלוויזיה, כולל ברשתות כבלים ולוויין, אבל דרישה זו לא הורחבה בינתיים אל הפלטפורמות הדיגיטליות. כעת עובדים הסנאטורים הדמוקרטים מארק וורנר ואיימי קלובוצ'אר על הצעת חוק שתגדיל את דרישות הגילוי הנאות למודעות פוליטיות דיגיטליות. ההחלטה צפויה להתקבל לאחר שהסנאטורים יחזרו מפגרה.

דובר פייסבוק אומר לאקסיוס כי החברה "פתוחה לסקירת כל סוג של הצעות סבירות מטעם הקונגרס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים