ארצות הברית: משתמשי פייסבוק יצאו נגד צווי חיפוש לחשבונותיהם

השלושה יצאו למאבק משפטי בטענה כי הדבר עלול להביא לפגיעה בחופש הביטוי - ובכך להרתיע אקטיביסטים

אילוסטרציה: BCFC/BigStock

שלושה משתמשי פייסבוק (Facebook) מאתגרים צווי חיפוש שהוצאו נגדם המאפשרים לנבור במידע שלהם. השלושה, תושבי ארצות הברית, יצאו למאבק משפטי בטענה כי הדבר עלול להביא לפגיעה בחופש הביטוי – ובכך להרתיע אקטיביסטים.

הצווים הוצאו בפברואר האחרון ומאפשרים חיפוש מידע בשלושה חשבונות במשך שלושה חודשים. בתחילה קבע השופט כי פייסבוק לא צריכה ליידע אותם על כך, אולם לאחר התנגדות מצד הרשת החברתית וארגוני חופש מידע – זה השתנה. עתה, מושאי הצווים יוצאים למאבק.

"אני בהלם מוחלט", אמרה לייסי מק'אוולי, אחת מבעלי אותם חשבונות, ל-BuzzFeed. פייסבוק הודיעה לה על כך במייל לפני שבוע וחצי. היא קראה לצו, עליו חתום משרד המשפטים האמריקני, "חדירה מגוכחת לפרטיות וצעד מסוכן מאוד לפאשיזם".

לדבריה, "ג'ף סאשנס (שר המשפטים האמריקני) לא צריך לראות את התמונות המשפחתיות שלי. הוא לא צריך לראות את השיחות שלי עם בן הזוג שלי. הוא לא צריך לראות אנשים שולחים לי את המידע האישי שלהם".

מק'אוולי ובעלת חשבון אחרת מעורבות בתכנון ההפגנות נגד דונלד טראמפ ביום השבעתו לנשיאות ארצות הברית בתחילת השנה. אף אחת מהן לא קשורה לאף אחד מהמעצרים שבוצעו ב-20 בינואר. החשבון הנוסף היה ממארגני ההפגנות נגד טראמפ. לפי המסמכים שהוצגו בבית המשפט, החשבון, disruptj20 שמו, נוצר על ידי אמליה טלריקו, שאף היא לא עברה על החוק.

משרד המשפטים האמריקני סירב להגיב לידיעה שפורסמה ב-BuzzFeed.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים