דובאי בוחנת שירותי מוניות באמצעות רחפנים

הפיילוט לשימוש במוניות רחפן מעופפות ללא נהג שהחל באמירות יזרז את הסיטואציה, שכעת נשמעת בדיונית, ויהפוך אותה למציאות בתוך חמש שנים ● הרחפנים יטיסו עד שני נוסעים בו-זמנית בנסיעות שיימשכו עד 30 דקות

מי מגיע לשמי בת ים? אילוסטרציה: BigStock

איחוד האמירויות מקדים את עמק הסיליקון – ניסוי שנערך בהצלחה בדובאי הפגין לראשונה את היכולת של מונית רחפן, שמספקת שירות מעופף ללא נהג להסעת אנשים ממקום למקום.

טיסת המבחן נערכה במסגרת טקס לכבוד נסיך הכתר של דובאי, שייח' חמדאן בן מוחמד. הניסוי כלל רחפן שעלה לגובה של יותר מ-200 מטרים מעל הקרקע, בטיסה שנמשכה חמש דקות.

מונית הרחפן עוצבה על ידי וולוקופטר (Volocopter) הגרמנית, והיא דומה למסוק דו-מושבי, כשמעליה חישוק המצויד ב-18 מדחפים. רחפן המונית נבדק בהצלחה בגרמניה בחודש אפריל.

הטיסות ברחפן זה יכולות להמשך עד כ-30 דקות לכל היותר, אבל הרחפן מגיע גם עם סוללות גיבוי ושני מצנחים, למקרה של כשלים בטיסה. לצורך ההטסה יבנו בניינים שישמשו כ-voloports – נמלי תעופה קטנים שיהוו את המקום שממנו ימריאו הנוסעים לדרכם ואף ירדו מהשירות בהגיעם ליעד.

כבר ב-2022 – טיסות אוטונומיות במוניות רחפן

בעקבות הפיילוט המוצלח אמר מנכ"ל וולוקופטר, פלוריאן רויטר, כי החברה מתכוונת להשיק את שירות המוניות בתוך חמש שנים.

"היישום ידרוש שימוש בסמארטפון שלכם, התקנת אפליקציה, והזמנת הוולוקופטר לנמל ה-voloport הסמוך אליכם. הוולוקופטר יגיע וייקח אתכם באופן אוטונומי ליעד שלכם", אמר רויטר והוסיף כי "הוא כבר מסוגל לטוס בהתבסס על מסלולי GPS כיום, ואנו ניישם יכולת חישה מלאה, לצורך התמודדות עם מכשולים לא ידועים בדרך".

למרות שלל פיתוחים דומים, החברה המתחרה הרצינית ביותר של וולוקופטר, eHang הסינית, היא זו שהייתה אמורה להיות הראשונה להשיק צי של מוניות עירוניות מעופפות, אך נראה שהתכניות שלה מתעכבות בינתיים.

שמיים צפופים ועולם תחתון אפלולי

העיר דובאי, שהיא המאוכלסת ביותר באיחוד האמירויות הערביות וכן הבירה של האמירות דובאי, ממצבת את עצמה כמי שעתידה להיות עיר החכמה בעולם. הדברים כוללים שאיפות שעד שנת 2030 יפעלו בעיר כלי רכב בנהיגה עצמית ב-25% מהנסיעות.

נואל שארקיי, מדען מחשבים מומחה לרובוטיקה מאוניברסיטת שפילד, אמר ל-BBC בנוגע לתכניות הרחפנים של דובאי כי "האתגר הגדול יהיה הימנעות ממכשולים דינאמיים בדמות מוניות אחרות, בניינים, ציפורים ורחפני משלוחים".

לדבריו, "השמים על דובאי עלולים להפוך עד מהרה לצפופים באופן לא נוח ואילו מפלס הקרקע של העיר יכול להפוך למקום חשוך של תככים ומסתורין, כמו בסרט 'בלייד ראנר'".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים