קנדה: אובר הודיעה על תוכניותיה לעזוב את קוויבק

ענקית שיתוף הנסיעות מתכוונת להפסיק לפעול בפרובינציה הקנדית לאחר רפורמה משמעותית בחקיקה במקום - שכוללת בעיקר תנאי העסקה שונים לגמרי לנהגים

אובר - לא בקוויבק, קנדה. צילום: ז'אק סדורוצ'ר, BigStock

אובר (Uber) האמריקנית מתכוונת להפסיק את פעילותה בקוויבק, קנדה, החל מה-14 באוקטובר – כך אמר המנכ"ל המקומי של החברה, ז'אן ניקולה גילמט. לדבריו, הסיבות להחלטה נעוצות בכך שהממשלה בפרובינציה מעולם לא עבדה עם אובר ושהחברה לא מרוצה מהנהלים המוטלים שם על הנהגים.

באוקטובר 2016 אמר שר התחבורה של קוויבק, לורן לסארד, כי יאפשר לאובר להמשיך בפעילות באזור במסגרת פרויקט ניסיוני. לסארד הסביר שבמסגרת המהלך יונהגו כללים שיחייבו את נהגי אובר בבדיקות רקע שיבוצעו על ידי המשטרה – ולא על ידי חברות פרטיות. בנוסף, הוא אמר שכל נהגי החברה יידרשו לעבור את אותו מספר שעות אימון כמו נהגי מוניות – 35 שעות, במקום 20 שעות.

אובר כינתה את הכללים החדשים "מאתגרים" ומסרה שהם מאיימים על יכולתה להמשיך להציע את שירותיה לתושבי קוויבק. גילמט אמר כי הרשויות בפרובינציה הקנדית לא התייעצו עם נציגי אובר בזמן השיחות על חידוש הפרויקט הניסיוני ובטרם החלת הכללים החדשים. הוא טען שהתנאים החדשים של קוויבק הם הקפדניים ביותר בקנדה ואמר ש-"אנחנו מקווים שהממשלה תפתח בשיחה אתנו". לדבריו, אובר תישאר במחוז אם הממשלה המקומית "תשנה את דעתה".

אובר לא ממהרת לרוב לעזוב מחוזות שבהם היא פועלת. ההחלטה לצאת מהפרובינציה, שהיא השנייה בגודלה בהיקף האוכלוסין בקנדה, מגיעה במקביל לניסיונותיה לבטל החלטה של הרגולטורים בלונדון לסיים את הרישיון שלה לפעול בבירה הבריטית – מהלך שאם יצא לפועל עלול לפגוע במאמציו של המנכ"ל החדש של החברה, דרה קוסרשאהי, לשקם את תדמיתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים