מיקרוסופט מפתחת מחשב קוונטי על בסיס מוצרי החברה בלבד

הענקית מתכננת ומפתחת את כל מה שקשור להפעלת את המחשב, מרמת המעבדים ועד רמת מערכת ההפעלה ● בנוסף, מפתחת החברה שפת תכנות שמיועדת לשימוש בקיוביט שתשפר את היכולת לפתור משימות באופן יעיל יותר בזכות היכולת שלה לקודד 0 ו-1 בו זמנית

האם מיקרוסופט תעמוד במילתה ולא תספק יותר עדכוני אבטחה ל-Windows 7? צילום: BigStock

מיקרוסופט (Microsoft) מפתחת מחשב קוונטי (Quantum Computer) שיהיה משולב על מוצרי החברה בלבד.

החברה הודיעה בכנס Ignite, הנערך בימים אלו באורלנדו ארצות הברית, שהיא מתכננת ומפתחת את כל מה שקשור להפעלת את המחשב, מרמת המעבדים ועד רמת מערכת ההפעלה.

בנוסף, מפתחת החברה שפת תכנות שמיועדת לשימוש בקיוביט (Qbit) שתשפר את היכולת לפתור משימות באופן יעיל יותר בזכות היכולת שלהם לקודד 0 ו-1 בו זמנית, להבדיל מביט רגיל של זיכרון שיכול לקודד או 0 או 1.

"מחשוב קוונטי מאפשר גישה אחרת לפתרון בעיות לעומת המחשוב הנוכחי שאנו מכירים. מחשב PC בוחן ומנסה את כל הפתרונות האפשריים באופן סדרתי, אבל להבדיל ממנו, מחשב קוונטי יכול לבחון הרבה פתרונות במקביל. זה מה שעומד מאחורי העוצמה של הקוונטום", אמר בכנס סטיה נדלה, מנכ"ל מיקרוסופט.

מיקרוסופט מפתחת את המערכת סביב מה שהיא מכנה "קיוביט טופולוגי", כשהמטרה של השיטה הזו היא להתגבר על חוסר היציבות של החישובים והתוצאות היכולים להיגרם בגלל עצם השימוש בקיוביט.

מיקרוסופט עומדת להתחרות בעיקר ביבמ (IBM) ו-D-Wave System, שתי חברות שכבר מפתחות מחשבי קוונטים מזה זמן מה עם גישה למערכות שנועדו למצב את התוצאות בחישובים באמצעות קיובטים. לאחרונה יש כבר מחשב בשם 2000Q שכבר נמכר לגוגל (Google) ולמעבדה הלאומית בלוס אלמוס בקליפורניה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים