פייסבוק מרחיקה תכנים בעייתיים מסרטוני וידיאו

הענקית החליטה לחסום את האפשרות לפרסם מודעות בסרטונים שמכילים תכנים פוגעניים או חדשות מזויפות - היא עושה זאת כדי לרצות מפרסמים אבל ייתכן שבעצם מצאה דרך חדשה להיאבק בפייק ניוז

פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) תחיל סטנדרטים חדשים אשר יאסרו שילוב פרסומות בקטעי וידיאו המכילים תוכן פוגעני וחדשות מזויפות – פייק ניוז.

מהלכים אלו הפכו לחיוניים לאור החלטת החברה להתחיל להכניס כבר מעתה מודעות לסרטוני וידיאו, ובתוך כמה חודשים גם למאמרים, ולהעניק לתכנים שאליהם מצוותות פרסומות מיקום נפרד בעדכון החדשות שלה.

בפייסבוק משתמשים חמישה מיליון מפרסמים ואלו מאוד רגישים לייצוג המוצרים שלהם. קרולין אוורסון, סמנכ"לית פתרונות השיווק של פייסבוק, אמרה כי המהלכים מגיעים בתגובה לחששות המפרסמים בנוגע לשידוך המודעות שלהם עם תוכן שאינו משקף היטב את מותגיהם.

עושה רושם שפייסבוק נוקטת בצעדים מקדימים וזהירים במיוחד, וכנראה לומדת מהניסיון שצברה דווקא המתחרה גוגל (Google) עם יוטיוב (YouTube) שלה, כשמפרסמים רבים התרעמו בתחילת השנה על כך שהמודעות שלהם מופיעות לצד תוכן פוגעני, ואף החרימו לזמן מה את השימוש בפלטפורמת סרטונים הווידיאו לפרסום.

לצורך ניסיון לספק מענה לנושא, פרסמה אתמול (ד') פייסבוק מקבץ של כללים חדשים המתארים את סוגי קטעי הווידיאו והמאמרים שבהם היא תמנע מלהפעיל מודעות. ענקית הרשת החברתית גם אמרה כי תתחיל לחשוף מידע חדש למפרסמים על המקומות שבהם מופיעות המודעות שלהם בפלטפורמה ובאפליקציות ואתרים חיצוניים שאיתם היא מנהלת שיתופי פעולה.

הפרסומות יוצמדו בעיקר לתכנים חיוביים

הכללים החדשים, שייאכפו באמצעות שילוב של בדיקה אנושית ואוטומטית, יעלו מן הסתם שוב את העיסוק בנושא הכל כך בעייתי של חדשות מזויפות וחשבונות פיקטיביים, אבל לא רק – פייסבוק תגביל את המודעות מהשתדכות אל תוכן המתאר, בין היתר, טרגדיות של העולם האמיתי, "נושאים חברתיים שנויים במחלוקת", שימוש לא ראוי בילדים, אלימות, עירום, סמים ודברי שטנה וגנאי.

החברה אמרה כי משתמשים אשר יפרו שוב ושוב את הנחיות התוכן שלה, וימשיכו לשתף תכנים סנסציוניים או לכתוב ולפרסם חדשות מזויפות, עלולים לאבד כליל את היכולת להריץ מודעות על תכניהם. "אנחנו רוצים לעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח שאנו מספקים את הסביבה הבטוחה ביותר עבור שותפים, מפרסמים ואנשים שמשתמשים בפלטפורמה", אמרה אוורסון.

בסופו של עניין, המדיניות החדשה של פייסבוק – אשר מחקה למעשה את ההנחיות שנקבעו ביוטיוב עקב היתקלותה באותה בעיה – לא נועדה בהכרח בכדי לוודא אותנטיות של התכנים מסיבות אלטרואיסטיות או מרצון כן "לחבר את העולם" באופן ישיר ואמיתי יותר.

פייסבוק פשוט מכירה בכך שהמפרסמים דורשים יותר אחריות מענקיות האינטרנט בהקשר לאופן שבו המסרים שלהם מועברים אל הלקוחות הפוטנציאליים. היא שומרת על עצמה מפני פגיעה ברווחים, כמו זו שחוותה יוטיוב לזמן קצר, וייתכן שבאופן עקיף תצליח גם "לייבש" את מפיצי התכנים הכוזבים, שלרוב גם התנהלותם מכוונת בעיקר למטרות רווח של כסף או כוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים