כולם צבועים: פייסבוק יוצאת למלחמה נגד הלייקים המזויפים

חוקרים מאוניברסיטת אייווה טוענים שהם איתרו מערכת שמורכבת מיותר מ-50 אתרי אינטרנט, שמציעה לספק לייקים לפוסטים שמעלים משתמשים, ובחינם

לייק באפלה

פייסבוק (Facebook), שמספר המשתמשים בה כבר חצה את קו שני המיליארד, סיפרה במהלך יולי כי מחקה למעלה מ-450 חשבונות מזויפים, לטענתה, של משתמשים רוסים. אבל מתברר שלמרות המאמצים שהחברה עושה, לפחות כלפי חוץ, כדי להתגבר על בעיית הזיופים של החשבונות, היא צריכה להמשיך להתמודד עם בעיית זיופים גדולה יותר – לייקים שמובילים להעלאת פוסטים מזויפים.

חוקרים מאוניברסיטת אייווה טוענים שהם איתרו מערכת שמורכבת מיותר מ-50 אתרי אינטרנט, שמציעה לספק לייקים לפוסטים שמעלים משתמשים, ובחינם.

התמורה הנדרשת מהמשתמשים המעוניינים בכך היא גישה לחשבונות שלהם. לאחר מכן הם משתמשים בגישה הזו כדי להעלות פוסטים ונמנעים מהחשיפה שמדובר בחשבונות מזויפים, כי החשבונות ממשיכים גם לתפקד בידי בעליהם המקוריים במקביל.

החוקרים מספרים שהם זיהו יותר ממיליון חשבונות פייסבוק שכבר מקושרים לרשת האתרים הזו, ובעזרתה נרשמו למעלה מ-100 מליון לייקים מזויפים בשנים 2015 ו-2016.

בנוסף, כך מתואר במחקר, לאחרונה החלו האקרים להשתמש בבעיה שקיימת בקוד של פייסבוק שמאפשרת לאפליקציות צד שלישי לגשת לחשבון של משתמשים. לא מעט ישראלים נתקלו בבעיה הזו בשנה האחרונה, כשגילו שחבריהם מקבלים הודעות שלא נכתבו בידיהם.

למרות הטענה של פייסבוק שהתקלה תוקנה, האתר של USA Today הודיע שהוא הצליח בקלות להצטרף לרשת שכזו ולקבל 50 לייקים במהירות לדף חדש שנפתח לצורך העניין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים