גוגל תקל עבור המשתמשים את השליטה על הנתונים שלהם

ענקית הטכנולוגיה מחדשת לחלוטין את מרכז השליטה שהשיקה ב-2009, ותאפשר לזהות, להוריד ולנהל את הנתונים של המשתמשים שנמצאים בידיה

שאלות קשות; תשובות מספקות? אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) הודיעה על שינוי עיצוב משמעותי במרכז הבקרה על הפרטיות (Privacy Dashboard) שלה. החברה ציינה שמטרת המהלך היא להפוך את מרכז הבקרה הקיים לכזה שיתאים יותר, מבחינת המסך, למכשירים העכשוויים ובנוסף, שהוא נועד לספק למשתמשים ממשק יעיל יותר, שמציג מידע רלוונטי באופן ישיר ושקוף בהרבה.

כעת, שמונה שנים לאחר שהושק מרכז הבקרה, מכריזה גוגל על השיפוץ שמטרתו, לדבריה, היא להקל על המשתמשים לנהל את המוצרים והשירותים שבהם הם משתמשים באמצעות גוגל, וכן לפשט את הבחירה אל כמה ולאילו נתונים כל אחד מהמוצרים והשירותים הללו רשאי לגשת.

כיום, בעידן שבו יותר משתמשים פונים להתקנים ניידים לצורך החיפושים שהם עורכים ברשת ולשימוש באפליקציות שלהם, אך הגיוני הוא שניהול הנתונים שלהם על מכשירים אלה צריך להיות מתאים יותר עבור מסכים קטנים.

אם משווים את האיור של הגרסה החדשה שפרסמה גוגל ל-Dashboard הישן, ההבדל הבולט ביותר הוא האופן שבו המוצר ידידותי למשתמש ובנוסף, ניכר שהעיצוב החדש רענן בהשוואה למקור.

העיצוב החדש גם מקל על הורדת נתונים – אופציה שימושית במיוחד עבור תכונת Google Takeout, המאפשרת למשתמשים להעתיק או לייצא את כל נתוני הגוגל שלהם למקור חיצוני. על פי החברה, תכונה זו הובילה לייצוא של יותר מאקסה-בייט של נתונים מאז השקתה ב-2011, עם יותר ממיליון פעולות ייצוא המבוצעות מדי חודש.

על פי הודעת החברה, ה-Privacy Dashboard המחודש אמור לצאת בכל רחבי העולם עד השבוע הבא, אבל טרם צוין תאריך הפעלה ספציפי לתכונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים