גוגל השיקה גרסה יציבה של Chrome 61

הגרסה החדשה של הדפדפן מציעה מספר חידושים לצד תיקונים שוטפים של תקלות ופרצות אבטחה, כשהפעם בולט בעיקר מספרם של ממשקי התכנות שיאפשרו בעצם למפתחי צד שלישי לבנות סביבם אפליקציות ושימושים שונים

עדכון דחוף לכרום

גוגל (Google) שחררה את גרסה 61 של כרום (Chrome) לערוץ "היציב" של הדפדפן, והיא משחררת את העדכון החדש באופן מתגלגל למשתמשי Windows, אנדרואיד, Linux ו-macOS, כשבסך הכל לפי החברה משתמשים בדפדפן שלה בפלטפורמות השונות למעלה ממיליארד משתמשים.

כמו תמיד מציעה גרסה חדשה של הדפדפן מספר חידושים לצד תיקונים שוטפים של תקלות ופרצות אבטחה, כשהפעם בולט בעיקר מספרם של ממשקי התכנות (API) שיאפשרו בעצם למפתחי צד שלישי לבנות סביבם אפליקציות ושימושים שונים.

אחד מהם הוא ממשק התכנות Web Share שיאפשר מעתה שיתוף ישירות מתוך הדפדפן עצמו לכל שירות שתומך בשיתוף קבצים. מעתה אם משתמש ייתקל בתמונה או סרטון וידיאו שמוצא חן בעיניו באתר כלשהו, הוא פשוט יצטרך ללחוץ על התמונה/סרטון ולבחור את אפשרות השיתוף, ממש כאילו הם שמורים במכשיר שלו. בעתיד הכוונה היא לאפשר למפתחים לשתף כך אפילו יישומי רשת.

ממשק משמעותי אחר שכלול בגרסה החדשה של כרום הוא WebUSB. הוא מאפשר לאתרים ואפליקציות רשת לתקשר ישירות עם חומרה המחוברת למחשב באמצעות חיבור USB, כולל התקנים מורכבים כמו מכשירים שמיועדים לצורכי למידה ולצורכי ביצוע ניסויים, וזאת מבלי לעבור דרך נתיב התקן התוכנה של מערכת ההפעלה.

כן מציע הדפדפן תמיכה במודל חדש של JavaScript שאמור לפשט את הדרך בה מפתחים יישומי JavaScript לסביבת הדפדפן. כמו כן הונחו היסודות למנגנון תשלומים חדש שיאפשר לבצע תשלומים באמצעות שירותים שונים כמו Android Pay ישירות בדפדפן מבלי צורך לספק פרטים בכל פעם מחדש, ובלי צורך לפנות לאישור חיצוני כמו במקרה של PayPal.

כאמור העדכון אמור להגיע לכל המכשירים התומכים בימים הקרובים. מספרו הסידורי הוא 61.0.3163.79, כך שניתן לבדוק בהגדרות הדפדפן האם העדכון בוצע בפועל או לנסות לעדכן באופן ידני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים