הקרן הקנדית AWZ השקיעה 3.5 מיליון דולר ב-Siga הישראלית

החברה פיתחה טכנולוגיות אבטחת סייבר למערכות בקרה ותפעול בעולם ה-OT ● מדובר בהשקעה שנייה בחודש האחרון של הקרן בהיי-טק הישראלי

ירון אשכנזי, מייסד ומנכ"ל קרן הון-הסיכון הקנדית AWZ. צילום: עומר יעקובסון

קרן הון-הסיכון הקנדית AWZ הומלנד סקיורטי ממשיכה להשקיע בהיי-טק הישראלי: לאחר שמסרה לפני כחודש על השקעתה באוקטופוס, הבוקר (ד') הודיעה הקרן על השקעה של 3.5 מיליון דולר בחברת הסייבר הישראלית Siga.

החברה נוסדה ב-2014 על ידי היזמים אמיר סמואילוף ואילן גנדלמן. היא פיתחה טכנולוגיות אבטחת סייבר למערכות בקרה ותפעול בעולם ה-OT (טכנולוגיות התפעול). הפתרון של Siga עוקב אחרי אותות חשמליים, שמהווים חיווי חד חד ערכי לסטטוס הנכסים האמיתיים – כגון טורבינות, מגופים ותהליכים – במערכות הבקרה, ומשתמש בלמידת מכונה ובאנליטיקה לזיהוי אנומליות בזמן אמת, במקרה של מתקפת סייבר או כשל טכני.

המוצר העיקרי של החברה, SigaGuard, מאפשר לזהות בזמן אמת שינויים בהתנהגות הנורמלית של מערכות הבקרה, שהינן פגיעות לתקיפות סייבר ורגישות לתקלות. הוא מאפשר לקבל התראה מבעוד מועד על תקלות, בין שהן נגרמות מבעיות תפעול ובין שנגרמות מתקיפות סייבר.

SigaGuard, אומרים בחברה, מהווה הגנה לכלל מערכות הבקרה והתפעול בתחומים של התשתיות הקריטיות, כמו: חשמל, גז, נפט, גרעין, מים, תחבורה, ניהול בניינים (BMS) וניהול קווי ייצור כגון פרמצבטיקה ומזון.

Siga גייסה בעבר מימון Seed מהמדען הראשי בישראל בשיתוף הורייזון גרינטק ונצ'רס – קרן המהווה שותפות בין Alstom (כיום GE – ג'נרל אלקטריק) ורותם תעשיות.

ירון אשכנזי, מייסד ומנכ"ל AWZ הומלנד סקיורטי, אמר כי "אנחנו ממשיכים להשקיע בסטארט-אפים ישראליים עם זיקה לתחומי הסייבר, המודיעין והאבטחה הפיזית. מתקפות הסייבר מבוצעות בתדירות גוברת על מתקנים ותשתיות אסטרטגיות במדינות ברחבי העולם ואנחנו בטוחים שהמענה ש-Siga הוא פתרון טכנולוגי פורץ דרך. במסגרת ההסכם נקבע עוד כי קרן AWZ תקים עם Siga חברה בת משותפת בצפון אמריקה לשיווק SigaGuard".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים