משרד המשפטים האמריקני נסוג – פרטי מתנגדי טראמפ מאתר האינטרנט לא יועברו למדינה

הדברים מגיעים לאחר שארגוני זכויות אדם הקימו קול צעקה ● הם תהו איך ישפיע תקדים של כניעה לתכתיבי הנשיא להעביר את פרטיהם האישיים של הגולשים באתר על חופש השימוש והביטוי באינטרנט

חשש לפגיעה בזכויות האדם. אילוסטרציה: BigStock

בעקבות מחאה ציבורית, חזר בו משרד המשפטים האמריקני מדרישתו לקבלת את כתובות ה-IP ופריטים אישיים של 1.3 מיליון מבקרים באתר disruptj20.org – אתר שסייע לארגון מחאות כנגד השבעת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.

במקור ביקש משרד המשפטים מהמארחת של האתר, DreamHost, את כל המידע האישי של המבקרים באתר המתנגד לטראמפ, כולל דרכים ליצירת קשר, דוא"ל ותמונות, אם אלו זמינות. המארחת סירבה להיכנע והדגישה את ההיקף הקיצוני של הבקשה. DreamHost הביעה את דאגתה ואמרה כי "מידע זה יכול לשמש כדי לזהות כל אדם שהשתמש באתר בכדי לממש ולבטא דיבור פוליטי המוגן על פי התיקון הראשון של החוקה. זה מספיק בכדי להפעיל פעמוני אזעקה אצל כל אדם חושב".

כעת, בתשובה קצרה שהופנתה אל בית המשפט, השיב המשרד כי לא היה לו מושג שהצו שלו יהיה כה נרחב, שכן הוא לא ידע כמה נתונים יש ל-DreamHost.

לא ידעו שמדובר במסה עצומה של נתונים

עורך הדין מטעם המדינה, צ'אנינג פיליפס, כתב בתקציר כי "הממשלה מקדמת ערכים המכבדים את זכות התיקון הראשון לחוקה של כל האמריקאים להשתתף במחאות פוליטיות שקטות ולקרוא ביטויים פוליטיים מוגנים באינטרנט. לצו זה אין כל קשר לזכות הזאת". עם זאת, תשובת המשרד הסבירה כי התיקון הראשון אינו מגן על אזרחים כאשר הם מתכננים מעשים פליליים, וטענה כי המקרה המסוים מתייחס למהומות שאורגנו מראש. למרות זאת טען פיליפס כי משרד המשפטים הוציא את הצו מכיוון שלא היה מודע לעובדות הנוספות שהוצגו על ידי DreamHost, שכוללות את המסה הגדולה של נתונים שבהם מדובר.

כתוצאה מההתנגדות של DreamHost, צמצם משרד המשפטים את סוגי המידע שהוא מבקש וכעת הוא דורש רק את התוכן של האתר ואת פרטי הפעילויות בו מה-1 ביולי 2016 ועד ל-20 בינואר 2017. המארחת גם לא נדרשת עוד לחשוף את התוכן של טיוטות, תמונות ומטא-נתונים ולא לחשוף בקשות HTTP ו-יומני שגיאה, כפי שנדרשה בתחילה.

במאמץ להרגיע את חששותיהם של אנשים כי שימוש במידע הזה יעשה למטרות אחרות אמר משרד המשפטים שכל המידע שיתקבל מ-DreamHost יישמר תחת חותם בית המשפט.

מארק רומול, בכיר בצוות EFF, קרן החזית האלקטרונית האמריקנית – ארגון ללא מטרות רווח שמטרתו המוצהרת היא לחנך את הציבור בדבר זכויות הפרט וזכויות האדם, בהם חופש הביטוי ופרטיות, בהקשר של עידן המידע באינטרנט – אמר לאתר Gizmodo כי הוא ציפה ממשרד המשפטים לצמצם את היקף הצו שלו מלכתחילה. עם זאת, העובדה שהמשרד עדיין מבקש מידע אישי וזיהוי אינה מתאימה להלך החשיבה של ארגונו. רומול טען כי "קודם זו הייתה פחות או יותר מלכודת וציד מכשפות ועכשיו זה רק ציד מכשפות, זה הרבה יותר צר אבל הם עדיין רוצים כמות ניכרת של תוכן".

אוואז: טראמפ עלול להעביר המידע לדיקטטורים

יצוין כי "ההתקפלות" של משרד המשפטים מגיעה לאחר מאמצים ולחצים ציבוריים רבים לסכל את דרישתו של טראמפ למסירת המידע. ארגון אוואז (Avaaz) שיזם בימים האחרונים מחאה מקוונת נגד התביעה המטרידה כתב לאוהדיו: "טראמפ כופה על ספקית אינטרנט למסור את פרטיהם האישיים של יותר מ-1.3 מיליון אנשים אשר ביקרו באתר אינטרנט שיצא נגדו! אנשים מכל העולם! נותרו לנו יומיים לעצור בעדו. זה עלול להשפיע על כולנו".

אוואז הוסיף וטען כי "כמעט מחצית מאתרי האינטרנט בעולם מאוחסנים בארצות הברית. טראמפ יוכל לעשות כל מה שירצה עם הנתונים, כמו לתת אותם לחבריו הדיקטטורים לעזור להם לרדוף את אזרחיהם. כעת עורכי דין לוקחים אותו לבית המשפט, אך הם יתרכזו בהשפעה על אזרחים אמריקאים בלבד. השופט יוכל להתייחס גם לזכויותיהם של אזרחי מדינות אחרות ואם נציג בפניו הצהרה המגובה ע"י מיליון אנשים מכל רחבי העולם הטוענת כי גם זכויותינו שלנו נמצאות בסיכון, תוכל להיות לכך השפעה גדולה על התיק!"

העצומה של אוואז הגיעה כבר ליותר מחצי מיליון חתימות וממשיכה לפעול ולנסות לגייס אנשים שיביעו בעצם חתימתם התנגדות להתערבותו של נשיא ארה"ב בפרטיות הרשת של המשתמשים בהווה ובעתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים