גוגל השיקה רשמית את מערכת ההפעלה אנדרואיד אוראו

ליקוי החמה הדרמתי אולי גנב את ההצגה מאירוע ההשקה למערכת ההפעלה השמינית שהתרחש באותו זמן בדיוק בניו יורק, אבל ה-Android O תישאר איתנו יותר זמן מכתם על השמש - כל הפרטים והחידושים בכתבה

אנדרואיד אוראו - צילום מסך מחשבון גוגל בטוויטר

יותר מ-80 אחוזים מהמכשירים החכמים בעולם עובדים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של ענקית הטכנולוגיה גוגל (Google). אמש (ב') הושקה בניו יורק הגרסה האחרונה והחדשה ביותר של מערכת ההפעלה הנפוצה בעולם, ה-Android 8.0, ששמה הוא אנדרואיד O.

לאחר אינספור ספקולציות עכשיו כולנו יודעים סופית כי ה-O מכוון הפעם לעוגיית האוראו (Oreo), ממתק חדש שמגיע אחרי כמה וכמה מערכות הפעלה שנקראו על שם דברי מתיקה – לוליפופ, נוגט, דונאט, מרשמלו וקיט-קט.

ה-Android O זמינה מעכשיו באמצעות פרויקט אנדרואיד קוד פתוח (Android Open Source Project) של גוגל. העדכון צפוי להגיע למכשירי Google Pixel, Nexus 5X, Nexus 6P ובקרוב גם ל-Pixel C ול-Nexus Player בימים הקרובים.

תכונות חדשות ומשודרגות ואימוג'ים שטרם נראו

עוד לפני ההשקה, בחודש מרץ האחרון, פרסמה גוגל פרטים אודות החידושים והתמורות שצפויים לנו באנדרואיד O. התכונות הגדולות הדומיננטיות ביותר שכוללת הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה הפופולרית לניידים הן שיפורי המהירות והזיכרון.

גוגל שינתה את האופן שבו מערכת ההפעלה פועלת ברמה הבסיסית – מכשירים שיפעלו בעזרתה יעלו מהר בהרבה, כשלמעשה ענקית הטכנולוגיה טוענת שהיא האיצה את זמן ההפעלה של מכשירי הפיקסל שלה בשיעור של עד 100 אחוזים. בנוסף, משתמשי המערכת החדישה אמורים לחוש שיפור משמעותי ביעילות השימוש במשאבי המערכת שמבצעים יישומים ומשימות רקע.

באמצעות הגבלת פעילות הרקע של אפליקציות שנמצאות פחות בשימוש, Android O מאפשרת למכשיר להקדיש זמן רב יותר למה שחשוב ביותר – תוך שחרור זיכרון. בין אם המשתמש מדבר, משחק, עובד או מזרים תכנים, הוא יכול להרגיש בטוח שהסוללה שלו תישאר חזקה.

תכונת תמונה בתוך תמונה (picture-in-picture) החדשה מאפשרת להפעיל יישומי וידיאו על גבי משימות אחרות, הן בטלפונים והן בטאבלטים.

יכולות ה-Instant Apps החדשות של האנדרואיד מספקות גישה ליישומים באופן מיידי, ללא צורך להוריד יישומים כשנדרשים לפעולות מוגבלות, והמילוי האוטומטי (Autofill) יפעל בעבור יישומים ויזכור את פרטי המשתמש וימלא אותם מידית בעבורו בלעדית ביישומי אנדרואיד.

למערכת מתווספות גם נקודות הודעה (notification dots) – נקודות שמופיעות בפינה, שמעדכנות את המשתמש כשיש פעילות באפליקציה מסוימת ושניתן להעלים בהסטה הצידה.

Android O גם מספקת תכונות אבטחה רבות יותר, כולל מיקום מרוחק, נעילה וניגוב מידע, באמצעות התכונה המכונה 'מצא את המכשיר שלי' (Find My Device) וה-Google Play Protect, אשר סורק, מזהה ומוחק באופן אוטומטי אפליקציות זדוניות על בסיס יומיומי, ומתגאה בנתון המדהים – התכונה סורקת יותר מ-50 מיליארד יישומים ב-2 מיליארדי מכשירים בכל יום.

לבסוף, גוגל שיפצה לחלוטין את ערכת האימוג'י (emoji) שלה – היא עיגלה אותם והוסיפה לגיוון שלהם עם 60 אימוג'ים חדשים. את התוצאות נראה בעתיד בהודעות הטקסט המשודרגות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים