האקר ישראלי ניסה לסחוט את בנק יהב ונעצר

תושב הצפון איים לחשוף ולהפיץ מאגרי נתונים של לקוחות הבנק ושל חברות מסחריות אחרות אם לא יקבל מעל מיליון שקלים בביטקוין - הוא נעצר הבוקר והדטה הגנוב שהיה ברשותו הוחזר לבעליו

פרויקט דגל במערכת הבנקאית בישראל. בנק יהב

משטרת ישראל ויחידת הסייבר שלה, להב 433, עצרו לפנות בוקר אדם בן 32 תושב צפון הארץ בחשד שניסה לסחוט באיומים את בנק יהב וחברות נוספות במשק.

מעצרו של החשוד הגיע בתום חקירה סמויה וסבוכה, שהתנהלה בשיתוף הרשות הלאומית להגנת הסייבר, בשילוב גופי משטרה עולמיים, כמו גם באמצעות פעילות ייחודית ב-דארקנט (darknet). לפני כחודש שלח החשוד – מי שהועסק בעבר בחברה המספקת שירותים למספר בנקים ומשרדים ממשלתיים, שבנק יהב הוא אחד מלקוחותיה – הודעות מייל סחטניות להנהלת הבנק ולחברות מסחריות שונות. החקירה העלתה כי החשוד הצליח ככל הנראה להשיג מאגרי דטה של הבנק שכללו בין השאר פרטי זיהוי של לקוחות. הוא דרש כופר בגובה יותר ממיליון שקלים בביטקוין, לצורך מניעת פרסום הנתונים ומכירתם.

שוטרי יחידת להב 433 ויחידת המו"מ של משטרת ישראל ניהלו תכתובת מיילים מול הסוחט, וזו סייעה להם לאתרו ולבסס את הראיות נגדו, ובמקביל למנוע ממנו לבצע את איומיו. בעת המעצר השתלטו הכוחות על מחשבו של החשוד ועל נגישותו לרשת, והביאו להחזרת הדטה הרגיש לבעליו החוקיים.

במקביל לחקירת המשטרה פעלו צוותים של הרשות הלאומית להגנת הסייבר, יחד עם הפיקוח על הבנקים, לבדיקת מערכות הארגונים. הם ווידאו שלא התקיימה פגיעה בחשבונות הלקוחות ואף שיפרו את חוסן מערכות הבנק, למניעת הישנות מקרים דומים.

בנק יהב: לא התגלתה פריצה למידע של לקוחות

"לאחרונה התקבלה בבנק הודעה מספק שירותי משלוח מיילים שיווקיים לפיה אירעה פריצה למאגר המידע שלו", מסר בנק יהב בהודעה לתקשורת.

"מדובר כאמור בחברה חיצונית אשר אינה מחזיקה מידע פיננסי כלשהו על לקוחות הבנק. לאחר אירוע זה התקבלה גם בבנק פניה מגורם אנונימי ובעקבות כך הבנק העביר את כל המידע הנדרש למשטרת ישראל, לרשות הלאומית להגנת הסייבר ולבנק ישראל. הבנק נוקט אמצעי אבטחת מידע מחמירים ביחס למאגרי המידע שלו ולא גילה כל פריצה אליהם. בדיקות נוספות נערכו גם על ידי הרשות הלאומית להגנת הסייבר וגם הן קבעו כי מערכות הבנק הן חסינות ולא קיים בהן כל דלף מידע. אנו מודים למשטרת ישראל על הפעילות המקצועית, הנחושה והמהירה, לרשות הלאומית להגנת הסייבר ולבנק ישראל על שיתוף הפעולה המלא ועל מעורבותם במהלך", מסר הבנק.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים