כשהחיים טסים – גם התמונות נעות

אם יש משהו שלא רואים מספיק ברשתות החברתיות - זה אתכם ● Motion Stills כאן כדי לאפשר לכם להפוך תמונות סטילס לתמונות שמציעות יותר חיים ● בשורה התחתונה: להפיק סרטונים קצרים או קבצי GIF

Motion Stills

מה, אתחיל שוב באזכור שתמונה לפעמים שווה 1,000 מילים? כלומר, אם היו משלמים לי על תמונה אחת מה שמשלמים לי על 1,000 מילים, יכול להיות שהייתי הופך לצלם שלא מפסיק לצלם לרגע, וחי כבר בבית אחוזה בפאתי אזור המרכז.

אבל הכוונה היא ברורה: לפעמים במחי לחיצה אחת על כפתור הצילום אפשר להראות, להוכיח או לייצג משהו שלפעמים גם באמצעות 2,000 מילים כתובות לא נצליח להסביר.

אבל בעוד תמונה אחת תופסת רגעון אחד בחיים, בסרטון כבר תוספים יותר ובאופן משמעותי. רק שלמי יש כוח לצלם סרט מלא כשכל מה שרוצים בסופו של יום, או אולי באמצע שלו, זה קצת להצחיק את החברה בפייסבוק (Facebook) או להציג את החתול החדש שתפס פיקוד על השכונה בקבוצת אוהבי החתולים המושבעים האמיתית בווטסאפ (WhatsApp)?

קוראים לזה GIF, לא?

כן, עידן האפשרויות הבלתי מוגבלות בשיח החברתי מתאים את עצמו גם לעצלנים, ורובנו הרי כאלה, וזה דבר שבאינסטגרם (Instagram) הבינו ממש מזמן – תן לצלם סרטון אבל שיהיה ממש קצר, מעין תמונה נעה. תמונה נעה, קצרה. קוראים לזה GIF, לא?

גם בגוגל (Google) הבינו את זה. די מזמן למעשה. לפני כמה וכמה חודשים הם השיקו דווקא ל-iOS, המתחרה הגדולה, אפליקציה בשם Motion Stills, בה הם השתמשו כדי להציג את היכולות המתקדמות של מייצב התמונה בתוכנה שלהם, כדי להפוך תמונות סטילס לתמונות שמציעות יותר חיים, ובשורה התחתונה: להפיק סרטונים קצרים או קבצי GIF, וכמובן חוץ מלשמור אותם – גם להפיץ אותם לכל רוחות השמיים, כמו שפעם היו שולחים לחם על פני מים.

והשבוע, מהשמיים הכחולים, נחתה האפליקציה גם ב-Google Play, יש אומרים בגלל, או אולי בזכות, לחץ אימתני עד מתון של קהל חובבי האנדרואיד שביקשו עד דרשו מגוגל להוכיח את יכולת ייצוב המצלמה שלה כבר עבור הקהל המסיבי ולא רק בשוק ההוא המצומצם שמקיף כ-15% מהאנשים שנושאים מכשירי טלפון חכם. כן, גוגל, תביאי את זה למסה.

מתאהבים בקלות

ואיך עושים את זה? כנראה ש-Motion Stills היא אחת האפליקציות עם הממשק הכי פשוט בו נתקלתם מאז ומתמיד, בלי להתחרות במשחקים שדורשים מכם להפעיל אצבע אחת בלבד – וגם גורמים לכם בזכות זה להתאהב בהם.

העמוד הראשי של האפליקציה, שדרך אגב אחרי התקנה בסביבה העברית של הטלפון שלי הפכה את שמה ל-"תמונות נעות", הוא כאמור פשוט מאוד. את שני השלישים העליונים של המסך תופסת מצלמה כמעט רגילה. סליחה, מאוד לא רגילה, אלא מאוד פשוטה ומאוד כזו שמצלמת רק וידיאו, ולא תמונות סטילס. נכון, עוד ניסיון התחכמות.

למעשה יש שלושה כפתורים. כברירה מחדל אפשרות הצילום היא "תמונה נעה", ולחיצה על הכפתור הזה פשוט מצלמת במשך שלוש שניות סרטון של מה שהמצלמה רואה מול העיניים.

כפתור הצילום השני, שמכונה "הילוך מהיר", מאפשר לצלם סרטון שנמשך דקה שלמה. כן 60 שניות ארוכות. אחר כך אפשר לצפות בסרטון הזה במהירות רגילה עד מהירות x8. הכפתור השלישי פשוט הופך את המצלמה בה משתמשים מאחורה לקדימה וחוזר חלילה.

הסרטונים נשמרים מתחת לחלונית הצילום. לוחצים על החץ כלפי מעלה כדי לראות אותם, כשאפשר לבחור בהגדרות האם להציג סרטון אחד בכל פעם או לגרום לכולם לנוע בו זמנית, דבר שיכול קצת לשגע את העיניים. אם כבר הזכרנו הגדרות, אז תמצאו שם גם אפשרות לקבוע את איכות ה-GIF, עד לרזולוציית VGA.

לפעמים גם משתכרים

הזזת סרטון שמאלה תמחק אותו, כשיש אפשרות לבטל את המחיקה באמצע. הזזתו ימינה, לעומת זאת, מאפשרת לעשות דבר הרבה יותר נחמד: ליצור סרטון שמורכב מסרטונים, כשהסרטונים שבו מופיעים בתחתית המסך בשורה – לחיצה על ה-X בצידה השמאלי מוחקת אותה. לחיצה על כפתור הצפייה מציגה את הסרטון בשלמותו ומאפשרת לשמור אותו כסרטון וכן להפיצו.

ואם הרגשתם שקצת דילגתי על משהו, אז נכון. מה קורה אם לוחצים על סרטון? עוברים למה שב-Motion Stills מכונה "עיבוד".

הסרטון הקצר תופס את כל המסך ומתחיל לרוץ שוב ושוב, כשאז מגלים שההקלטה כוללת את מה שהמיקרופון קולט מהסביבה, כשאפשר להשתיק אם רוצים.

יש גם אייקון קטן משמאל שמטרתו להראות עד כמה יכולות ייצוב התמונה של גוגל טובות. אם לוחצים עליו רואים עד כמה הסרטון מתנדנד כמו שיכור. תשכחו מזה. אין לכם יד יציבה כמו שאתם חושבים. כאמור במקרה של סרטון מהיר אפשר לבחור את מהירות התצוגה.

והדבר האחרון: הכפתור בצד ימין מאפשר לשמור את הסרטון גם כ-GIF וזהו.

האפליקציה לא תמיד יציבה, אבל היא בהחלט משעשעת ומוסיפה קצת צבע למי שחובב את תחום הצילום הזה, ואתם יודעים – בקיץ זה נחמד מאוד.

להורדה עבור iOS, לחצו כאן.
להורדה עבור אנדרואיד, לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים