חובבי האטארי – האם הגיע הרגע שלכם להתעשר?

לפי דיווח של Safestore, יש לא מעט משחקים משנות ה-80' שנרכשו בכמה עשרות ליש"ט לכל היותר וכיום שווים כמה עשרות אלפי דולרים, ליש"ט, יורו או כל מטבע אחר שאתם רוצים ● הגיע הזמן לנבור בעבר

נוסטלגיה גרסת העתיד. אטארי

האם יכול להיות שבמחסן שלכם או בעליית משחק יש עותק מקורי של המשחק Gamma Attack? מדובר במשחק שיצא לפלטפורמת האטארי (Atari) המקורית, שכונתה Atari 2600, בשנת 1983. לאחרונה נמכר המשחק הזה במכירה פומבית במחיר של 385,560 ליש"ט. מי שמכר אותו קנה אותו במקור במחיר של 15 ליש"ט. רוצים לחשב את הרווח?

למעשה, לפי דיווח של Safestore יש לא מעט משחקים משנות ה-80' שנרכשו בכמה עשרות ליש"ט לכל היותר ושווים כמה עשרות אלפי דולרים, ליש"ט, יורו או כל מטבע אחר שאתם רוצים, כש-Gamma Attack הוא הבולט ביותר, כאמור.

כל המשחקים ברשימה קשורים בצורה כזו או אחרת לקונסולת האטארי המקורית, בצורה של מעין קסטה שהיו מכניסים למכשיר, או ל-NES המקורי.

לדוגמה, עבור המשחק Birthday Mania אפשר לקבל 27 אלף ליש"ט, כשהוא נמכר ב-1984 עם השקתו עבור האטארי ב-15 ליש"ט. המשחק Super Mario Bros Asian Cover שווה כיום 17 אלף ליש"ט, כשהוא הושק ב-1985 תמורת כ-40 פאונד, ובמקרה שלו יש סיבה טובה לכך: מדובר בגרסה נדירה יחסית בה המשחק מוצע בשפות אנגלית וקנטונזית.

כדי למכור את המשחקים הללו במחירים כאלה הם צריכים להיות במצב חדש, או כמו חדש, וכמעט כמו בכל תחום איסוף, פגמים יכולים להוריד במחיר.

עם זאת יש לציין שבדרך כלל המשחקים הנדירים הם אלה שמגיעים למחירים הללו: כאלה שההפצה שלהם הייתה יחסית מוגבלת, כאלו שלא הצליחו להגיע לשוק הפתוח בסופו של דבר, כאלו שלא ממש הצליחו במכירות הראשוניות וחזרו למחסנים וכדומה.

אבל אם היה לכם אטארי או NED וקניתם משחקים באותה תקופה, שווה לבדוק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים