עוד מקל בגלגלים של אובר?

החברה ניצבת בפני תביעה נוספת, וייצוגית, בשל היעדר נגישות לכיסאות גלגלים במכוניותיה בניו-יורק ● התובעים טוענים שלהציע רק כמה עשרות מכוניות שעליהן יכולים לעלות נכים מתוך צי של 58 אלף כלי רכב זה ממש לא מספיק

נגישות לנכים בכיסאות גלגלים? לא ברוב הרכבים של אובר, לפחות בניו-יורק. צילום אילוסטרציה: Nullplus, BigStock

הצרות של אובר (Uber) ממשיכות להגיע בצרורות: החברה, שחווה באחרונה משבר אחרי משבר, עומדת שוב בפני תביעה, ואפילו כזו מהסוג שעלול להיות מזיק במיוחד לתדמיתה החבולה ממילא.

מספר קבוצות לזכויות נכים ומשתמשים בכיסאות גלגלים הגישו אתמול (ג') תביעה נגד ענקית שיתופי הנסיעות, שמאשימה אותה בהפרת חוקי זכויות האדם של מדינת ניו-יורק, בכך שלא השכילה לעשות מספיק כדי שכלי הרכב שלה יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות. בתביעה, שהוגשה כתובענה ייצוגית, נכתב שאובר עוסקת ב-"אפליה מתפשטת ומתמשכת", משום שאנשים בכיסאות גלגלים יכולים להשתמש בעיר רק בכמה עשרות מהמכוניות בצי שלה, המונה לא פחות מ-58 אלף כלי רכב.

לפי כתב התביעה, התנהלותה זו של אובר "מערערת באופן משמעותי את היתרונות של המחויבות של ניו-יורק להפוך חצי מהמוניות הצהובות שלה לנגישות עד 2020 – מחויבות שנקבעה עקב תביעה שהוגשה בבית המשפט העליון של המדינה".

"אני רוצה שיתייחסו אלי כמו לכולם", אמרה ולרי ג'וזף בת ה-41, תושבת ניו-יורק ונכה מלידה, שהיא אחת התובעות. "אנחנו אנשים נורמליים ויש לנו חיים".

Uber Access – אין מספיק כלי רכב?

אובר השיקה ב-2014 את Uber Access – שירות המיועד לאנשים עם מוגבלויות. דרך Uber Access, הנוסעים יכולים לבקש Uberassist ו-UberWAV, כלומר שתאסוף אותם מכונית נגישה לכסא גלגלים. ראוי לציין שהשירות לא זמין בכל השווקים שבהם פועלת אובר ושזמינותו נראית כתלויה ביכולת החברה לשתף פעולה עם ספקים מסחריים.

בהצהרה לתקשורת הגיבה הענקית לתביעה באומרה ש-"הרחבנו את הגישה לתחבורה אמינה (עבור אנשים עם מוגבלות – ג"פ)", והוסיפה והבטיחה כי "נמשיך לתמוך בפתרון המציע תחבורה זמינה ואמינה לאלה הזקוקים לגישה לכיסא גלגלים אל הרכב".

אלא שהתביעה טוענת שאובר אמנם מספקת שירות נגיש לבעלי כיסאות גלגלים באמצעות UberWAV, אבל הוא כולל פחות מ-100 כלי רכב.

בחודשים האחרונים נתבעה אובר גם על ידי אנשים המשתמשים בכיסאות גלגלים בג'קסון, מיסיסיפי, ועל ידי המרכז לשוויון לזכויות אדם. בשנה שעברה, קבוצת זכויות לאנשים עם מוגבלות בשיקגו הגישה תביעה נגד החברה מסיבות דומות.

התובעים בניו-יורק מבקשים מבית המשפט לדרוש מאובר לספק "גישה מלאה ושווה" עבור אנשים הזקוקים לתחבורה מונגשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים