יבמ תאפשר לארגונים להצפין הכל בעזרת מערכת מיינפריים חדשה

הצפנה זו אמורה לספק אבטחה ברמה גבוהה יותר לנתונים הנעים בין מחשבי החברה בגישה אותה מכנים בענקית, "הצפנה מתרחבת"

לספק אבטחה ברמה גבוהה יותר. אילוסטרציה: teafancier/BigStock

יבמ (IBM) התחילה להציע מערכת מיינפריים חדשה בשם z14 שהתפקיד שלה, על פי החברה, הוא לאפשר לארגונים להצפין את הכל, כל הזמן.

הצפנה זו אמורה לספק אבטחה ברמה גבוהה יותר לנתונים הנעים בין מחשבי החברה בגישה אותה מכנים ביבמ "הצפנה מתרחבת" (Pervasive Encryption). היא אמורה למנוע זליגה של נתונים וכן לעזור להתמודד טוב יותר עם התקפות סייבר.

כדי להשיג זאת מאפשרת המערכת לבצע מעל 12 מיליארד תנועות מוצפנות ביום, שיפור של פי שבעה בביצועי ההצפנה של מערכות ה-Z של החברה. היא משיגה זאת בעזרת הגדלה של פי ארבעה בכמות המאיצים הקריפטוגרפים לעומת המערכת המחשוב הקודמת z13. המערכת החדשה תומכת בעד 32 טרה-בייט של זיכרון עבודה, בערך פי שלושה לעומת המערכת הקודמת, וכן קיבולת שהוגדלה ב-35%.

כמו כן טוענת יבמ כי בהשוואה למערכות x86 המתמקדות רק בפרוסות מוגבלות של המידע, z14 מהיר עד פי 18 וזאת בעלות של כ-5% של מערכות x86 בעלות ביצועים מקבילים.

יבמ תספק את המערכת עם מערכת ההפעלה הייעודית שלו, z/OS, או עם גרסה מותאמת של Linux, והיא תשתמש במערכות הללו גם לצורך יכולת להגביל את האנשים שלהם תהיה גישה למפתחות ההצפנה, כולל ניהול מלא של קביעה, הגדרות זמן פעיל של מפתח ועוד.

מנהלי מערכת, כולל מנהלני אחסון וכדומה, יוכלו לבצע את העבודה שלהם – לדוגמה העתקה הוא העברה של קבצים – אך באופן בסיסי. הם לא יוכלו לבצע פעולות שקשורות לקידוד או לפענוח. את זה המערכת, כאמור, אמורה לבצע באופן אוטומטי.

"יבמ מספקת קפיצת דרך משמעותית בין דור לדור כדי שהלקוח יראה ערך אמיתי בשדרוג המערכת. לצד מאפיינים רבים שנוספו לשרת מהדור החדש, הצוות בארץ גאה במיוחד בתרומתו להגדלת יכולת החישוביות האנליטית, אשר מתבטאת בהיבטים של לימוד מכונה ובאנליטיקה של הנתונים", אמר ניב עמית, מנהל מחלקת פיתוח מעבדי Z ביבמ ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים