"כדי לעבור ממודרניזציה לחדשנות – יש להקפיד שהבסיס מנוהל היטב"

"הזיווג של כלי מידע בסיסיים עם טכנולוגיות חדשניות - אפשרי, רק אם הכלים הבסיסיים עובדים היטב ואוספים את המידע, כי אחרת על מה בדיוק נבנים"? כך אמר ייבגני קוצ’יאש, סגן מנהל תפעולי בטרהלינק גלובל

"בסיס החשיבה הוא, שבכדי לתמוך בעסק ובחדשנות שלו, כדי להגיע למצב בו ניתן להשתית טכנולוגיות חדשות במטרה ליצור הבדל לטובת העסק – צריך קודם להקפיד שהבסיס מנוהל היטב ומעודכן. רק אז אפשר לעבור משלב של מודרניזציה לשלב של חדשנות", כך אמר יבגני קוצ’יאש, סגן מנהל תפעולי בטרהלינק גלובל (TerraLink).

קוצ'יאש דיבר במסלול Data Strategy במסגרת כנס ISUG 2017, בהפקת אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה באולם האירועים LAGO.

לדבריו, "הזיווג של כלי מידע בסיסיים עם טכנולוגיות חדשניות אפשרי רק אם הכלים הבסיסיים עובדים היטב ואוספים את המידע, כי אחרת על מה בדיוק נבנים"?

"אנחנו מכנים את הבסיס מוד 1 ואת הטכנולוגיה החדשנית מוד 2, וכשאנחנו מגיעים למצב הזה, אז זה מגיע לקביעת אסטרטגיית נתונים. יש לנו את כל ערכת הכלים לניהול והנעת מידע לענן. את צבירת המידע הראשי אנחנו מבצעים באמצעות סאפ (SAP), ולצידו, כבסיס נוסף, אנחנו מנהלים תוכן ארגוני באמצעות OpenText, וכדי ששניהם יעבדו היטב, יחדיו הבסיס חייב להיות מבוסס".

הוא התייחס בהרצאתו גם לדרך בה בפרויקטים של החברה, כחלק מאסטרטגיית ניהול הנתונים, הם מנהלים את התוכן ומובילים אותו ישירות לתוך העסק.

"אנחנו שומרים את המידע שלנו בתוך ‘שטחי עבודה’ שיכולים להכיל מסמכים שקשורים לפרויקט העסקי, קישורים למשטחי עבודה אחרים, למטה-דטה שמגיעים מרכיבי סאפ, והם לכל דבר ועניין, עבור המשתמשים, יותר מאשר סתם תיקיות שמכילות מידע. ומה שיפה הוא שניתן לגשת לנתונים ששמורים בסאפ כמעט מכל פלטפורמה", הוא סיים.

ניר מקובר, מנהל מערך ה-BI והמידע העסקי במשרד הבריאות. צילום: ניב קנטור

ניר מקובר, מנהל מערך ה-BI והמידע העסקי במשרד הבריאות. צילום: ניב קנטור

אחד מסיפורי הלקוח המעניינים שהוצגו במסלול היה "יישום מחסן נתונים וזמן אמת במשרד הבריאות", הרצאה אותה הביא לבמה ניר מקובר, מנהל מערך ה-BI והמידע העסקי במשרד, שהסביר מדוע הוחלט לבחור ב-Hana, ומה הדברים הכי חשובים להם היה צריך הפרויקט לספק תשובות.

"צריך להבין קודם כל מה זה בית חולים, להבין מה זה מימדי ענק, להבין שזה ארגון כמו כל ארגון גדול אחר רק בלי מכירות. ועכשיו תכפילו את זה ב-11 בתי חולים, וזו כמות מידע מטורפת שצריכה להיות שקופה. בחנו מספר חלופות ובחרנו ב-Hana אחרי שבחנו כמה היבטים כולל היבטים טכנולוגיים, פונקציונליים ואסטרטגיים ועם מבט קדימה ל-10 שנים ומעלה", הוא סיפר.

"שמנו דגש על כך שיש צורך בהרבה מידע שזקוק לניתוח, ותקראו לזה Big Data או לא. בנוסף בחנו כמה זמן לוקח לבנות מודולים חדשים לפי הצורך. רצינו גם להימנע כמה שיותר מתחזוקה של בסיס נתונים, וכן העלנו את הצורך שיש בארגון כמו שלנו להתמודד עם מערכות ודומניים שונים כי בתי החולים הרי מפוזרים בכל הארץ", הוא הוסיף וסיפר.

השמיים הם הגבול

אבל מבחינת המשרד, סיפר מקובר, "הדבר הכי חשוב היה לראות מה קורה כל רגע בזמן אמת, לא רק ברמת המשרד, אלא גם ברמת בית החולים, יחד עם אנליטיקות מתקדמות.

"זה אולי באזז, אבל לשם כיוונו. כולם מדברים על זה וגם אנחנו. רצינו שברגע שחולה נכנס למערכת בבית חולים, נדע על כך. וברגע שהמידע מגיע בזמן אמת, השמיים הם הגבול", הוא הוסיף.

למקובר יש גם כמה מסקנות. "כשנכנסים לפרויקט Hana צריך התאמה מסוימת בכוח אדם, החלפות והכשרות. זה לא קסם, זה לא קליל. אנחנו ממטבים את המודלים כדי שמי שנמצא בקצה לא ירגיש, וממשיכים להשקיע, כולל ידע. אנחנו גם מטמיעים הרחבות ושדרוגים תוך כדי תנועה. ומעבר לערך העסקי, מעבר לשיפור התוצר שמקבלים בסופו של דבר בבית החולים, זו פשוט מערכת שמהנה לעבוד עמה", הוא סיכם.

מהו פיתוח אפליקציות ושירותים בפלטפורמת הענן של סאפ? זו שאלה שנתנו לה תשובה דנה תורג’מן, מפתחת במרכז iProsis, יחד עם יובל אגוזי, מנהל תחום CRM ודיגיטל בסמל"ת.

דנה תורג’מן, מפתחת במרכז iProsis. צילום: ניב קנטור

דנה תורג’מן, מפתחת במרכז iProsis. צילום: ניב קנטור

"השאלה הראשונה היא למה זקוקים לאפליקציות שמותאמות למובייל ולשולחן העבודה כאחד. הסיבה היא כמובן שהמכשירים הרבה יותר זמינים, ניידים ונגישים מאי פעם, ולכן העובדים בארגון יכולים לבצע משימות תוך כדי תנועה במקום להיות כבולים למקום אחד או למחשב הנייד, וכך אפשר לבצע את המשימות הללו טוב יוצר וביעילות גבוהה יותר", פתחה תורג'מן.

תורג'מן טענה כי: "Hana של סאפ מתאימה לכל האפליקציות. מדובר בכוח ובעוצמה עם כל הכלים וכל השירותים שמתמשקים בצורה מאוד נוחה, כולל שימוש ביכולות טבעיות של המכשיר בו משתמשים, כמו לדוגמה שימוש במצלמה של טלפון".

"מה שחשוב הוא שהכל נמצא בענן וזה חיסכון זמן, ואין צורך גם בחומרה יקרה כי אפשר לפתח בכל מקום ובכל זמן כל עוד יש חיבור לאינטרנט, שאפילו אין צורך בהתקנות למרות שמדובר במערכת פיתוח מקצה לקצה, כולל סביבת בדיקות ואפשרות לפריסת אפליקציות בפלטפורמות שונות".

יובל אגוזי, מנהל תחום CRM ודיגיטל בסמל"ת. צילום: ניב קנטור

יובל אגוזי, מנהל תחום CRM ודיגיטל בסמל"ת. צילום: ניב קנטור

אגוזי תיאר כיצד השתמשו בכלים הללו כדי לבנות רשימת נסיעות מבחן מסודרת ומאורגנת ללקוחות החברה. "המטרה הראשית בפרויקט הייתה לקשר טוב יותר את העובדים שמסתובבים בשטח ואנשי המכירות אל מערכת נסיעות המבחן, כולל תיעוד מיידי של פגישות ובלי לחכות ליום אחרי ואף יותר לסיכומים", הוא סיפר.

"בנוסף, זה מאפשר לעקוב אחר נסיעות שנקבעו על ידי המוקד, וגם להעביר מידע הפוך – לדוגמה, הערכה שהאדם שמגיע לאולם ירכוש רכב או לא. נציג המכירות היה גם יכול להכין את עצמו לבוקר ולראות מי מגיע ומתי ולהכין את עצמו לנסיעות מבחן. זה גם אומר שניתן למשל היה להשבית אפליקציה מרחוק במקרה שטלפון הולך לאיבוד. אנחנו מרוצים ומסתכלים קדימה לשלב מערכת דומה גם בשירות", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים