F5 עוברת מחברת מוצר לחברת פתרונות לאפליקציות ב-Multi Cloud

פתרונות חדשים של החברה מאפשרים לארגונים ליישם בעקביות שירותי יישומים עשירים בעננים פרטיים, ציבוריים ומקושרים-הדדית

24/05/2017 11:50
פרנסואה לוקו-דונו, המנכ"ל החדש של F5. צילום: פלי הנמר

אמש (ג') בברצלונה נפתח הכנס השנתי Agility 2017 לאזור EMEA של משתמשי F5 Networks, בו החברה הכריזה על זמינות פתרונות חדשים שתוכננו על מנת לספק שירותי יישומים עקביים בסביבות מרובות-עננים (multi-cloud), דבר שיאפשר לארגונים גמישות רבה יותר בזמן פריסת יישומים, אבטחת מידע אפקטיבית יותר ו-time to market מהיר יותר.

לכנס הגיעה משלחת ישראלית של 35 נציגי לקוחות, שותפים ומנהלי החברה, בראשותה של שושי ליבוביץ, מנכ"לית הסניף המקומי

המוטו של F5: להיות מהיר יותר, חכם יותר ומאובטח יותר בסביבה מרובת-עננים. צילום: פלי הנמר

המוטו של F5: להיות מהיר יותר, חכם יותר ומאובטח יותר בסביבה מרובת-עננים. צילום: פלי הנמר

את מליאת הפתיחה פתח לראשונה פרנסואה לוקו-דונו, המנכ"ל החדש של F5, שהחל את תפקידו בחודש שעבר. לוקו-דונו התייחס לרשמיו הראשוניים מהחברה החדשה אותה הוא מוביל והשוק שלה, בהמשך לניסיונו כ-COO של חברת סיינה (Ciena) הגלובלית המתמחה בציוד, תוכנה ושירות לרשתות תקשורת להובלת קול, וידיאו ונתונים.

על הבמה: פרנסואה לוקו-דונו, המנכ"ל החדש של F5. צילום: פלי הנמר

על הבמה: פרנסואה לוקו-דונו, המנכ"ל החדש של F5. צילום: פלי הנמר

הצהרתו העיקרית של לוקו-דונו הייתה שהחברה עוברת שינוי נראות בעיני לקוחותיה: מיצרנית של מוצרים ופתרונות נקודתיים של איזון עומסים ואבטחת מידע במתקן (on premise), לחברה שהיא שותפה אסטרטגית של הארגונים וספקית של פתרונות לשירותים מלאים לניהול אופטימלי של אפליקציות בעידן מרובה-עננים (Multi-Cloud).

בכנס הכריזה F5 על תמיכתה בשלוש פלטפורמות הענן המובילות: אמזון (Amazon), מיקרוסופט (Microsoft) ומעתה גם גוגל (Google).

לתמוך בלקוחות ובעובדים

לוקו-דונו גם הבטיח שתפקידו לתמוך בלקוחות ובעובדים כדי להמשיך את צמיחתה של F5 המתקרבת למחזור של שני מיליארד דולר ולשמור על ריווחיותה הגבוהה.

ל-F5 מרכז הפיתוח בישראל השלישי בגודלו בעולם, הממוקם בתל אביב, ובו מועסקים יותר מ-250 עובדים, ולמעשה כל הפיתוח העולמי של סביבת WAF מתקיים בסניף המקומי.

בכנס עצמו הנמשך יומיים, הוצג לראשונה דו"ח מעניין המכונה State of Application Delivery Report של F5 לשנת 2017 ונערך על ידי Forsight בהזמנת F5.

הדו"ח מראה כי יותר מתמיד לקוחות עוברים לתשתיות ענן, אולם באותו זמן רבים בוחרים במודע להשקיע בטכנולוגיות מרובות עננים (multi-cloud).

86% מהמשיבים דיווחו כי הם מחויבים לארכיטקטורות מרובת-עננים ו-20% ציינו שיותר ממחצית מהיישומים שלהם ירוצו בעננים ציבוריים ו/או פרטיים השנה.

הדו"ח גם מזהיר כי בעת שממנפים סביבות מרובות-עננים, מופיעות משוכות בלתי צפויות: פריסות היישומים בפלטפורמות מרובות עננים יוצרות אתגרים בניהול שירותי היישומים, מדיניות אבטחה לא עקבית יוצרת סיכונים, וארכיטקטורות מרובות עננים מפעילות לחץ רב יותר על הפערים בכישורי ה-IT ומקשות על החזר ההשקעה בענן – שהוא אחד הסיבות העיקריות לבחירה הראשונית לעבור לענן.

סנגיטה אננד, סגנית נשיא בכירה לניהול מוצר ולניהול שיווק ב-F5. צילום: פלי הנמר

סנגיטה אננד, סגנית נשיא בכירה לניהול מוצר ולניהול שיווק ב-F5. צילום: פלי הנמר

"לקוחות בוחרים יותר ויותר לפרוס את היישומים בעננים מרובים – ציבוריים ופרטיים, במיקומים שונים ובדטה סנטר שלהם – אבל הם נאבקים עם הניהול של סביבות פיתוח, כלים וטכנולוגיות אורקסטרציה שונות", כך אמרה סנגיטה אננד, סגנית נשיא בכירה לניהול מוצר ולניהול שיווק ב-F5.

לדבריה, "במקומות בהם עננים אלו מספקים שירותים ליישומים, הם בדרך כלל עושים זאת בדרכים שאינן ניידות מספיק, מתאימות למקרה ספציפי, או מספקות הגנה לא מספקת. הפורטפוליו של פתרונות ושירותי היישומים בסביבות multi-cloud של F5 מספקים ללקוחות את החופש לפרוס כל יישום – בכל מקום – עם שירותי יישומים עקביים ואבטחת מידע ברמת אנטרפרייז".

בנובמבר, אמר לוקו-דונו, "F5 שיתפה את חזונה להעצים שירותי יישומים חכמים בענן עם יציבות, אבטחת מידע וביצועים – להם לקוחות מצפים. כיום, אנו ממשיכים לבנות על גבי בסיס זה, עם זמינות רחבה של פתרונות לפלטפורמות מרובות,  שירותי ריבוי-עננים הגורמים ליישומים לרוץ מהר יותר, חכם יותר ובטוח יותר".

הפתרונות החדשים לענן הציבורי מסייעים לפרוס יישומים מהר יותר בכל ענן.

הראשון הוא F5 BIG-IP Virtual Edition in the Google Cloud איתו הארגונים יכולים כעת לפרוס שירותי F5 בכל העננים הציבוריים. F5 נותנת ללקוחות אפשרויות בחירה רבות יותר של פלטפורמות ענן, עם הצעות חדשות כמו "הבא את הרישיון שלך", הנעות בין Mbps 25 ל- Gbps 5.

סט שני הוא תבניות לפתרון ענן ל-Amazon Web Services ,Azure ו-Google Cloud המצמצם את המורכבות בפריסת שירותי F5 ליישומים בענן הציבורי. תבניות חדשות אלו, שהנן מותאמות-פתרון, מפשטות ומאפשרות אוטומציה לתרחישי שימוש נפוצים בענן. תבניות לפתרון ענן זמינים עבור סביבות הענן הפרטי OpenStack.

הסט השלישי הינו פתרונות משולבים בזירת המסחר מספקים את שירותי F5 בגישה נוחה וארוזה מראש: לדוגמה WAF ו-Office 365 מאוחדי גישה, הניתנים לפריסה הישר מזירות המסחר של הענן הציבורי, כלומר חברות יכולות למנף את שרותי F5 האמינים בקלות ליישומים בענן. זמין כעת ב-Azure Marketplace.

במקביל הוכרזו פתרונות לענן הפרטי מאפשרים לארגונים לעבור לענן מהר יותר ובביטחון.

חבילת פתרון לענן הפרטי מאפשרת ללקוחות לרוץ מהר יותר עם פתרונות F5 שנבחנו מראש, מורשים וארוזים על מנת לפשט ולאפשר אוטומציה לפריסות בענן הפרטי OpenStack.

קו פתרונות מקיף נוסף מספק שירותי יישומים בסביבות חדשות כולל: Application Services Proxy קל משקל המספק ללקוחות גמישות בפיתוח, בחינה וקביעת קנה מידה ליישומים בסביבות קונטיינר.

פתרון נוסף הוא Container Connector המספק את הפריסה הקלה של שירותי יישומים בסביבות קונטיינר ואינטגרציה פשוטה של יכולות בתוך מערכת ניהול/אורקסטרציה, כולל Kubernetes ו-Mesos/Marathon.

מחבר אפליקציות Application Connector, מספק שיבוץ לשירותי יישומים מהענן הציבורי על ידי זיהוי אוטומטי של עומסי עבודה בענן AWS ומחבר כל ספק ענן לדטה סנטר או לקישור ההדדי של הלקוח.

כל פתרונות ה- multi-cloud של F5 זמינים כבר מהיום.

"מנהלי עסקים מתחילים להסתמך יותר ויותר על פתרונות ענן על מנת לתמוך במאמצי הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם, אבל במקרים רבים, פריסות בענן אחד אינן מצליחות להביא לגמישות אמיתית בעסק", אמר מייק קונוורטינו, סמנכ"ל אבטחת מידע ו-CISO F5.

מייק קונוורטינו, סמנכ"ל אבוחת מידע ו-CISO F5. צילום: פלי הנמר

מייק קונוורטינו, סמנכ"ל אבוחת מידע ו-CISO F5. צילום: פלי הנמר

"לרוע המזל, מסגרות Multi-Cloud הנן מסובכות וצוותי ה-IT חייבים לנקוט בצעדים הדרושים על מנת להתמודד עם האתגר של תפעול העולמות המגוונים הללו.

עם פורטפוליו פתרונות ה-multi-cloud של F5, צוותי ה-IT יכולים לספק שירותי יישומים עקביים ומאובטחים בכל סביבה הדרושה למהירות העסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים