מה הוכרז בוועידת המפתחים של גוגל?

ההכרזות התמקדו השנה באינטליגנציה המלאכותית ● מ-Google assistant ועד Google home, מיוטיוב ועד אנדרואיד o – כל החדשות

ככה ייעשה לחברה שפגעה בתחרות. צילום: דני מרטי, BigStock

גם השנה סיפק כנס המפתחים השנתי של גוגל (Google), שהתקיים בסוף השבוע במאונטיין וויו שבקליפורניה, במה להכרזות על פיתוחים וכלים חדשים, שיתופי פעולה ותוכניות לעתיד. כמעט כל ההכרזות קשורות בצורה כזו או אחרת לאחד התחומים החמים בהיי-טק – אינטליגנציה מלאכותית, שתסייע ליישומים ולמכשירים לתפקד טוב יותר ולהיות "חכמים" יותר. כחלק מהתפיסה של החברה להנגיש את נושא האינטליגנציה המלאכותית לציבור הרחב, הקימה גוגל אתר שישמש מקור מידע לחידושים בתחום, לפיתוחים חדשים שלה, לכלים למפתחים ועוד.

ההכרזה על Google Lens היא דוגמה לכך וכעת, מצלמת המכשיר תכלול מערכת זיהוי חכמה, שתשאב נתונים מ-Google assistant כדי לספק מידע על האובייקט המצולם. בהקשר לכך, גם אפליקציית התמונות שלה זוכה לכמה שיפורים, בהם הצעות אוטומטיות לשיתוף, מציאת התמונה הטובה ביותר מתוך התמונות המצולמות, יצירת אלבומי תמונות ועוד.

גם העוזרת האישית Google assistant זוכה לשיפורים. מעבר לעובדה שהיא תהיה זמינה לכל מכשירי האנדרואיד (Android) מגרסת מרשמלו ומעלה, בקרוב היא תהיה זמינה גם במכשירי iPhone, תתמוך בחמש שפות (לא בעברית), הוספה לה אפשרות להקליד בקשות במקום להגיד אותן בקול, והיא תאפשר לצפות בתשובות לשאלות על מסך הטלוויזיה באמצעות כרומקאסט.

Google Home – הרמקול החכם העונה לפקודות קוליות שגוגל חשפה בשנה שעברה ינסה להיות "חכם" יותר ולהציע למשתמשים הצעות, כמו מסלולים לפגישה צפויה, שאפשר יהיה לצפות בהם בטלוויזיה באמצעות תמיכה בכרומקאסט. בנוסף, הוא יאפשר לבצע שיחות רמקול באמצעות פקודה קולית (כרגע רק בארצות הברית וקנדה).

יוטיוב (YouTube), ששייך לגוגל – האתר השני הנצפה בעולם, שזוכה למיליארד גולשים מדי חודש, יציע כעת צפייה בווידיאו ב-360 מעלות גם בטלוויזיה ושליטה על זווית הצפייה באמצעות השלט.

גרסת O החדשה של מערכת ההפעלה אנדרואיד – היא עדיין נמצאת בפיתוח וגוגל מאפשרת להוריד גרסת בטה שלה. אחת התכונות שיככבו בה תהיה תמונה בתוך תמונה.

פרויקט טנגו – פלטפורמת המציאות הרבודה תשמש מעתה להתמצאות בתוך מבנים כשאין קליטת GPS, מה שיאפשר למפות אותם ולנווט בתוכם בצורה מדויקת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים