המכוניות של אאודי ו-וולוו – הראשונות שיהיו מצוידות באנדרואיד

שלב אחד לפני המעבר לרכב אוטונומי, החברות ישתפו פעולה עם גוגל להפיכת נוגט למערכת הפעלה מלאה עבור רכבים שלהן

אבטחה משופרת ב-Android 12

גוגל (Google) הכריזה אתמול (ב') על שותפויות עם אאודי (Audi) ו-וולוו (Volvo), ועל צעד גדול לקראת הפיכת אנדרואיד (Android) למערכת הפעלה מלאה עבור מכוניות, מבלי שיתקיים בהן הצורך בשימוש בסמארטפונים. החברה הודיעה על החידוש לקראת כנס המפתחים I/O שיתקיים השבוע, וסיפרה כי יצרניות הרכבים הללו יבנו מערכות מידע חדשות וממותגות שישתמשו במערכת ההפעלה אנדרואיד 7.0 נוגט (Android 7.0 Nougat).

וולוו הודיעה כי היא מתכוונת להשיק את האנדרואיד על דגמים חדשים שלה בתוך שנתיים, בעוד שאאודי תציג את הגרסה שלה במכוניות החדשות מליין Audi Q8 Sport.

הגרסאות המותאמות והמשוכללות של מערכת ההפעלה של גוגל יפעילו את מסכי המגע העיקריים של המכוניות, כמו גם את לוחות המחוונים הדיגיטליים שמאחורי ההגה. הם יוסיפו שירותים חדשים כמו Google Assistant לאפליקציות ושילובים שכבר זמינים ב-Android Auto.

האנדרואיד תשלוט גם בפונקציות בסיסיות כמו חימום וקירור, מיקום המושב או פתיחה וסגירה של החלונות, אם כי היא לא תרחיק לכת עד כדי שליטה במערכות הבטיחות הקריטיות של הרכב, כמו הבלמים – כך על פי גוגל.

פיתוח ששמענו עליו רק לפני שנה

גוגל כבר עובדת על השתלטות על כל מערכת המידע של המכונית באמצעות Android Auto – בניגוד להרצה שלה על גבי זו שנוצרת על ידי היצרנית, מסוף 2014. בזמנו דיווחה רויטרס (Reuters) כי ענקית התוכנה מתכוונת להפוך את Android Auto למנגנון שיוכל לשלוט על מערכות המכונית מבלי צורך במכשירי טלפון ניידים.

גוגל חשפה את השאיפות הללו בכנס I/O בשנה שעברה, כשהציגה את ה-Maserati Ghibli עם מסך מגע אנכי בגודל 5 אינץ' בטכנולוגיית 4K, שהפעיל גרסה של אנדרואיד שיכולה לשלוט בכל דבר – החל ברדיו של המכונית ועד למערכת ה-HVAC שלה.

בינואר האחרון, גוגל והחברה האם של מזראטי (Maserati), פיאט קרייזלר (Fiat Chrysler), הודיעו כי הן עובדות על שילוב של מערכת המידע FCA עם אנדרואיד 7.0 נוגט – מה שהיה סנונית ראשונה שבישרה על החדשות הנוכחיות. בזמנו אמרה ציינה גוגל שגרסת הרכב של אנדרואיד תהיה עדיין בקוד פתוח ושזו לא תייתר בהכרח את ה-CarPlay של אפל (Apple) או אפילו את ה-Android Auto שלה עצמה. הדברים עדיין נראים כך.

פטריק בריידי, סגן נשיא ההנדסה של מחלקת האנדרואיד, אמר לבלומברג (Bloomberg) כי ה-CarPlay תוכל עדיין לרוץ על גבי המערכת החדשה של אנדרואיד שתוטבע במכוניות. נציג מטעם וולוו סיפר כי "אין שינוי בפונקציונליות ביחס ל-CarPlay ואין שינוי בפרטנרים הרבים שאיתם אנחנו משתפים פעולה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד

    היות ולרכב יש תוחלת חיים גבוהה משמעותית משל טלפון נייד או סטרימר אני מאוד מקווה שהחברות חתמו עם גוגל הסכם שמחייב את גוגל להפיץ עדכונים (ובמיוחד עדכוני אבטחה) גם בעוד 15 שנים.

אירועים קרובים