פייסבוק פותחת במאבק נגד אתרי פרסומות ג'אנק וסקס

מכירים את האתרים שאתם נמשכים אליהם בגלל כותרת סליזית על סלב ואז רואים בהם מיליון פרסומות לאתרי פורנו, למכשירי כושר או לניתוחי הרמת תנוך? פייסבוק לא רוצה להיות יותר זו ששולחת אתכם אליהם

פיד נקי יותר. צילום אילוסטרציה: אלסקלה, BigStock

השאיפה של פייסבוק (Facebook) להיפטר ממידע כוזב ומוליך שולל שמגיע לפיד החדשות שלה (או בעצם שלנו) מתפשטת לעבר יעד חדש: אתרים המכוסים במודעות ג'אנק, שמציעים ממש מעט תוכן אמיתי.

החל מאתמול (ד') משתמשת הרשת החברתית בטכנולוגיית בינה מלאכותית בכדי לקבוע אם קישורים המשותפים דרכה מפנים אנשים לאתרים המציעים "חוויית דף אינטרנט באיכות נמוכה", כהגדרתה, בשל אופי המודעות והתוכן המפורסמים בהם. מעכשיו יופיעו קישורים מהסוג המסוים הזה נמוך יותר בפיד ולא יהיו זכאים לקידום בתשלום בפייסבוק.

רמיזות מיניות או שערורייתיות אודות סלבס

סוג התוכן שפייסבוק מתמקדת בו הוא כזה שאמור לפתות אנשים ללחוץ על הלינק בכדי להכניס אותם לאתרים שכוללים מודעות רבות לאתרי סקס ולשירותים ומוצרים שונים, שלרוב לא זוכים לפרסומות לגיטימיות באתרים מהשורה. בכדי למשוך את הקהל לאתרים הללו נעשה לרוב שימוש ברמיזות מיניות או שערורייתיות אודות סלבס או אפילו פוליטיקאים (לא בישראל אבל כן במקומות אחרים בעולם), כמו גם בכותרות מטעות, שמטרתן ללכוד את תשומת הלב.

דיווח שפורסם ב-BuzzFeed מצא כי המודעות מהסוג הזה – המכונות Content recommendation ads – מהוות הדרכים העיקריות שבהן אתרי חדשות מזויפים עושים כסף ממאמריהם. מחקר שנערך על ידי ChangeAdvertising העלה שסוגים אלה של מודעות נמצאים ביותר מ-80% מ-50 אתרי החדשות המובילים בארצות הברית.

"אנחנו בודקים את התוכן של המודעות עצמן – אלה פרסומות לטיפול בפטרייה מגעילה בציפורניים או מודעות עם רמיזות מיניות", הסביר גרג מארה, מנהל מוצר בפייסבוק שעובד על האינטגרציה של פיד החדשות. "אנחנו גם בוחנים את המודעות ביחס לתוכן בדף שהן מובילות אליו – האם זהו דף שאין בו תוכן מהותי והוא מלא במודעות האלה".

השקר לגבי אומה תורמן

דוגמה מצוינת לאתר כזה, שקישורים אל שכמותו ימצאו את דרכם מעתה לתחתית הפיד בפייסבוק, הוא האתר archive.is, שפרסם ידיעה שקרית אודות השחקנית אומה תורמן, שכביכול נהרגה בתאונת מטוס. הוא הציג לגולש הסקרן לפחות ארבע מודעות שונות – להצערת עור הפנים באמצעות מסכה, לשאיבת שומן ללא כאבים, למכשיר כושר פלאי וכדומה. במקרה הספציפי, שלוש מהמודעות באתר מוצגות לנכנסים אליו עוד לפני שהם מגיעים לקרוא את הטקסט (המזויף) של המאמר שבגללו החליטו להקליק.

אתר נוסף שיושב על אותה קטגוריה הוא TrueTrumpers.com – אתר פרו טראמפ שפועל ממזרח אירופה. גם אתר זה מפרסם לעתים קרובות כותרות שווא, שנועדו ללכוד את תשומת הלב בפייסבוק, אך ברגע שלוחצים על המודעה, המשתמש מועבר לדף אינטרנט שמזוהם במודעות, ולעתים קרובות לא מכיל טקסט כלשהו מלבד הכותרת השקרית או המטעה. האתר גם מפעיל פופ אפ בכל פעם שמבקר לוחץ על מקום כלשהו בדף.

מארה אמר כי הוא מכיר את האתר TrueTrumpers.com, אבל סירב להגיב לגביו באופן ספציפי. עם זאת, פייסבוק סגרה באחרונה את הדף ששימש לקידום תוכנו של האתר. על פי דובר הרשת החברתית, הסגירה נבעה מהיות הדף "חשבון מזויף ומפיץ זבל בניגוד לתקנות".

לדברי מארה, כוונת יוזמתה הנוכחית של פייסבוק היא לא לבודד את ה-Content recommendation ads כולן, אלא רק את אלה שאיכות התכנים בהן נמוכה ביותר. "לא נתמקד בכל דף אינטרנט שיש בו ריבוי מודעות", הסביר. "אנחנו מתמקדים בגרוע שבגרוע במחלקה הזו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים