ארה"ב: הזהרנו את צרפת מהאקרים רוסיים במהלך הבחירות

ראש פיקוד הסייבר האמריקני אמר את הדברים בוועדה של הסנאט ● דבריו מצטרפים לדעות של מרבית המומחים שלפיהן הקרמלין הוא שאחראי לפריצת הסייבר למחשבים של עמנואל מקרון

מייקל רוג'רס, ראש ה-NSA וראש פיקוד הסייבר של צבא ארצות הברית. צילום: ויקיפדיה

הרבה שאלות עדיין תלויות באוויר בסוגיה האם רוסיה ניסתה להתערב בבחירות בצרפת – לטובת מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן, שבסופו של דבר הפסידה. כך או כך, לדברי האמריקנים הם הזהירו את הממשל בפריז שהאקרים, שמגובים על ידי הקרמלין, חודרים לרשתות מחשבים צרפתיות.

הדברים נאמרו אתמול (ג') על ידי האדמירל מייקל רוג'רס, ראש ה-NSA וראש פיקוד הסייבר של צבא ארצות הברית, בפני ועדת השירותים המזוינים של הסנאט. דברים אלה מוסיפים לראיות ההולכות ונערמות על טבע הפריצה המדוברת. רוג'רס אמר לוועדה כי בכירים בארצות הברית עובדים עם עמיתיהם הגרמנים לצורך שיתוף נתונים עם הרשויות הצרפתיות.

"ניסיון לערעור הדמוקרטיה"

ועדת הבחירות בצרפת אמרה כי "כמות משמעותית של נתונים" – וכן מידע מזויף – הודלפו ברשתות החברתיות בעקבות המתקפה על הקמפיין הנשיאותי של עמנואל מקרון. הצוות שלו תיאר את המתקפה כ-"ניסיון לערעור הדמוקרטיה, כמו זה שנראה באחרונה במסע הבחירות לנשיאות בארצות הברית".

בכירי מודיעין אמריקניים האשימו את הקרמלין גם בתזמור הפריצות ובניסיון להשפעה על מערכת הבחירות שהתקיימה לפני כחצי שנה בין דונלד טראמפ להילרי קלינטון. מוסקבה מכחישה את מעורבותה בבחירות בארצות הברית או בצרפת.

רוסיה מרתיעה ומביכה את העולם המערבי

מומחי סייבר ישראלים ועולמיים כמעט מאוחדים בדעתם שמתקפות הסייבר שמטרתן הייתה מסע הבחירות של מקרון נשאו את טביעות האצבעות של סוכנויות המודיעין של רוסיה.

בראיון לאנשים ומחשבים על רקע הפריצה שפורסמה בסוף השבוע למטה הבחירות של מקרון אמר בועז דולב, מנכ"ל ClearSky, כי "שימוש בנשק הסייבר הוא חלק ממדיניות הפעולה של רוסיה בעולם. מתקפות הסייבר מניבות להם הרתעה ומבוכה של העולם המערבי – תוך השקעה מועטה יחסית של משאבים".

למרות השפעתה האגרסיבית, ככל הנראה, של רוסיה, מקרון זכה בבחירות שנערכו ב-7 במאי וגבר באופן מוחץ על לה פן, שוולדימיר פוטין והממשל הרוסי בכלל היו עבורה בני ברית, כלכלית ומורלית.

בזמנו הביעה לה פן תמיכה פומבית חריגה בפלישה לקרים, כשהאיחוד האירופי נקט קו תקיף מול הקרמלין והזהיר את פוטין מפני השלכותיה של הפלישה. תמיכתה בנשיא הרוסי נמשכה גם לנוכח הסנקציות הכלכליות שהטילו האיחוד האירופי וארצות הברית על המדינה, והיא הצהירה שעם בחירתה לנשיאות בכוונתה להסיר סנקציות אלה, ככל שזה נוגע לצרפת. במהלך הקמפיין שלה קראה לה פן לרוסיה ולצרפת לשתף פעולה בכדי "להציל את העולם מהגלובליזציה ומהאסלאם הקיצוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים