יוטיוב: נפתרה בעיית חסימת התכנים הלהט"ביים

בעלת Vlog נחרצת פצחה במחאה כנגד אתר סרטוני הווידאו המגה-פופולרי, שסחפה את הקהילה הגאה ● כעבור חודש נרשם ניצחון - מעכשיו יוצאו תכנים להט"ביים תמימים מחסימת התכנים למבוגרים בלבד - ויחזרו לאוויר

יוטיוב. צילום אילוסטרציה: BigStock

יוטיוב (YouTube) הודיעה כי תיקנה את הבעיה באתר שגרמה למערכת לסנן תוכן להט"בי ב-"מצב המוגבל' (Restricted Mode). אותו מצב מיועד בעיקר כדי לגונן על קטינים מתכנים לא הולמים למבוגרים בלבד, כולל כאלה שמתמקדים בנושאים כמו בריאות, פוליטיקה ומיניות. כתוצאה מההכללה השגויה הוסתר מהצופים מבחר גדול של סרטונים שעוסקים בלהט"בים ובחייהם.

לאורך החודש האחרון ספגה יוטיוב אש וכעס רב, כאשר התגלה כי משתמשים שהפעילו במכשיריהם את המצב המוגבל לא יכולים היו עוד לראות מספר נרחב של סרטונים שעסקו ביחסים בין בני אותו המין. הדבר נבע מכך שהתכונה לא פעלה כהלכה. הבעיה זוהתה בעיקר לאחר שהצנזורה של המצב המוגבל הרחיקה לכת ולמשל הסתירה קטעי וידיאו מטקס חתונה לסבית תמים.

במסגרת המחאה נטען שיוטיוב מסמנת תוכן להט"בי כלא הולם ובכך מתרגלת אפליה בוטה נגד חברי הקהילה הגאה, בעיקר משום שתוכן הטרוסקסואלי בעל אופי דומה נשאר על הפלטפורמה. עוד טענו הלהט"בים ותומכיהם כי העלמת התכנים מבני הדור הצעיר עלולה לייצר מצג מטעה שעל פיו עצם הנטייה המינית או המגדרית מהווה בעיה.

הנושא עלה לכותרות בפעם הראשונה באמצע מרץ, כשהוולוגרית (מנהלת Vlog) הבריטית רואן אליס, המגדירה את עצמה כפמיניסטית, קווירית וגיקית, הבחינה בכך שסרטוני הווידיאו שלה מסוננים במצב המוגבל. אליס פרסמה סרטון בנושא, שכותרתו "האם יוטיוב היא אנטי להט"בית?", ובכדי להעלות את תשומת הלב לבעיה, היא תייגה את הסרטון שלה תחת ההאשטאגים YouTubeRestricted# ו-YouTubeIsOver#, שנפוצו גם בקרב משתמשי טוויטר (Twitter).

ההתנצלות של יוטיוב

עוד בחודש שעבר הודתה יוטיוב בשגיאתה והתנצלה עליה. היא פנתה לקהילה באמצעות פוסט בבלוג שהסביר כיצד פועל המצב המוגבל, והבטיחה להפעיל ביקורת מלאה על המערכות שלה כדי לראות מה השתבש. החברה ציינה אז שהתכונה "לא עובדת כמו שצריך" והוסיפה: "אנחנו מצטערים ומתכוונים לתקן את זה".

בסוף השבוע האחרון הודיעה ענקית הסרטונים שהשלימה את החקירה ותיקנה בעיה בצד ההנדסי שגרמה לסינון לא נכון של הסרטונים. כתוצאה מכך נוספו 12 מיליון סרטונים שזמינים כעת במצב המוגבל, ואלה כוללים "מאות אלפי תכני להט"ב+" (כלומר: להט"בים ובני תתי קהילות נוספות).

בנוסף התייחסה יוטיוב לבעיה אחרת שכללה מערכת הסימון (Flagging) שלה, וכעת היא מציעה טופס המאפשר ליוצרים ולצופים להתריע בפניה כשסרטון מסוים נכלל באופן שגוי במצב המוגבל באמצעות המערכות האוטומטיות שלה. בדרך זו, אם מתרחשת בעיה דומה שוב – גם בקטגוריות אחרות של סרטונים – למשתמשים וליוצרים יש אמצעי להגיע ליוטיוב ולדרוש ממנה תיקון מהיר של העיוות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים