ניצחון למנוע החיפוש הרוסי בקרב הרגולציה שלו מול גוגל

בתלונה נטען כי גוגל נוקטת בצעדים אנטי-תחרותיים כדי לשמור על חלק השוק שלה בתחום החיפושים ● הענקית תשלם קנס בשיעור של כ-7.8 מליון דולר, וכן תאלץ לנקוט במספר צעדים לא קלים

Yandex

ניצחון ל-Yandex, מנוע החיפוש הרוסי, בקרב הרגולציה שלו מול ענקית החיפוש, גוגל (Google).

התלונה שהגישה לשירות האנטי-מונופולים הפדראלי הרוסי (FAS) לפני כשנתיים החברה שעומדת מאחורי מנוע החיפוש הרוסי הפופולרי ביותר – בטענה כי גוגל נוקטת בצעדים אנטי-תחרותיים כדי לשמור על חלק השוק שלה בתחום החיפושים – נמצאה כצודקת.

גוגל תשלום קנס בשיעור של כ-7.8 מליון דולר, וכן תאלץ לנקוט במספר צעדים לא קלים.

FAS אף הוציאה הוראה לגוגל, בה היא מורה לה להסיר מגבלות מההסכמות שלה עם יצרניות כדי להבטיח תחרות הוגנת. ויותר מכך, היא תהיה חייבת להבטיח להציג בחלון בחירה אפשרויות צד שלישי של יצרניות מנועי חיפוש אחרות, כדי שכל אחד יוכל לבחור את מנוע החיפוש המועדף עליו, כולל Yandex, כמובן, בדפדפן הכרום (Chrome) שלה.

לדברי מנהלי השירות מדובר בצעד שיבטיח שלכל אחד תהיה גישה תחרותית באותה רמה לשיבוץ אפליקציות ומנועי חיפוש באפשרויות שעומדות בפני הלקוח הסופי במכשיר שלו.

אפשרויות בלתי מוגבלות

שוק הטלפונים הניידים מבוססי האנדרואיד ברוסיה מוערך בכ-140 מליון יחידות לפחות, ולכן גוגל קיבלה החלטה נכונה, לפי האנליסטים, כשהחליטה להתפשר עם FAS בנושא התביעה, גם כדי להוריד מהפרק תביעות שימוש לרעה במונופול אחרות. "להסכם תהיה השפעה חיובית על השוק בכללותו", אמר מנהל השירות, איגור ארטמייב.

גם ב-Yandex חגגו, כמובן, ולטענת החברה מדובר בהחלטה שתהפוך את פלטפורמת האנדרואיד לפתוחה באמת. "כשיש אפשרויות בחירה, האפשרויות בלתי מוגבלות", אמר מנכ"ל החברה, ארקדי וולוז.

Yandex שולטת בשוק החיפושים הרוסי עם כ-55% לעומת כ-40% נתח שוק של גוגל, אך לטענתה נתח השוק שלה באנדרואיד הצטמצם באופן משמעותי בגלל הפעולות שנקטה גוגל.

בעקבות ההסכם גוגל תמשיך להציע את אנדרואיד עם האפליקציות שלה מותקנות מראש, אך כאמור היא תצטרך להציע אפשרות לבחור מנוע חיפוש אחר בזמן ההגדרה הראשונית של הדפדפנים במכשיר, וכן היא תצטרך לאפשר לחברות שירצו בכך להתקין מראש גם אפליקציות של Yandex.

הפעולות אמורות להתרחש בחודשים הקרובים ולא מיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים