ההכרזות של נוקיה: כגודל הציפייה כך גודל האכזבה

רבים ציפו לבשורה שתצא מפיה של הענקית לשעבר ב-MWC ● אלא שבמקום לענות לציפיות, היא בחרה להשיק את ה-3310 המיתולוגי שלה מחדש ולהציע מכשירים שלא גורמים ליפול מהכיסא

ה-Nokia 3310. צילום: יח"צ

מסיבת העיתונאים של נוקיה (Nokia), שנערכה אתמול (א') בתערוכת הסלולר העולמית בברצלונה, הייתה ה-מקום שבו כל חובבי הטלפוניה רצו להיות, ולו בגלל הערך הנוסטלגי של האירוע, שסימל את שובה של מי שהייתה פעם ה-ענקית של עולם המובייל לשוק.

הציפיות מההכרזה של נוקיה היו רבות. בכל זאת, מדובר בענקית שפעם הובילה את השוק ושנרשמו על שמה כמה הישגים ואירועים בולטים בעולם הסלולר. היא אמנם צללה בשנים האחרונות, אבל ביצעה צעדים מבטיחים.

אלא שכמו שהמשפט הוותיק אומר: כגודל הציפייה כך גודל האכזבה. ההשקות הראשונות של HND Global, שרכשה את זכויות הייצור וההפצה של המכשירים של נוקיה (שתיהן מפינלנד), לא ענו על מה שציפו ממנה. שני מכשירי האנדרואיד (Android) החדשים עליהם הכריזה – בתוספת ל-Nokia 6, שכבר הושק במזרח אסיה לפני מספר שבועות וכעת הוכרז גם לשאר העולם – מכוונים לשוק הבינוני הנמוך ואפילו נמוך מאוד.

ההכרזה במקביל על חידוש ה-Nokia 3310 המיתולוגי היא לא יותר מגימיק. נכון שמדובר בנוסטלגיה במיטבה, אבל שוק המכשירים הפשוטים הולך ומצטמצם במהירות – אז מה בדיוק הבשורה? שהסנייק (Snake) חוזר? מדובר אמנם במשחק חביב, שכבש רבים ושזכה לעדכון עיצובי בגרסה החדשה, אבל הוא מיושן מאוד, ודאי שבעידן שהאנגרי בירדס (Angry Birds) והפוקימון, משחקים חדשים וחדישים הרבה יותר, כבר אחרי התהילה שלהם.

מה בכל זאת הושק?

כך או כך, מתברר שה-Nokia 6 הוא כעת מכשיר הדגל של החברה. אזכיר שמדובר במכשיר עם מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית FHD, שמבוסס על המערכת על שבב המיושנת Snapdragon 430. הוא מגיע עם 3 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-32 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון, סוללה בקיבולת 3,000mAh וחיישן טביעת אצבע להשלמת החבילה.

ה-Nokia 6. צילום: יח"צ

ה-Nokia 6. צילום: יח"צ

המצלמה האחורית היא בגודל 16 מגה-פיקסל והקדמית – 8 מגה-פיקסל. מחיר המכשיר הוא 249 דולר, אלא אם מדובר בדגם היקר יותר, שצבעו שחור בוהק ושמגיע עם 4 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-64 ג'יגה-בייט אחסון. תמורתו ישלם הקונה 315 דולר.

מכאן מתחיל ירידה: ל-Nokia 5 יש מסך 5.2 אינץ', גם הוא ב-FHD, ואותה מערכת על שבב. גם הזיכרון קוצץ ל-2 ג'יגה-בייט לעבודה ו-16 ג'יגה-בייט לאחסון. אין גם חיישן טביעת אצבע והמצלמה האחורית הוקטנה ל-13 מגה-פיקסל. המחיר יהיה 200 דולר.

ה-Nokia 3 כבר מסתפק במסך 5 אינץ' ברזולוציית HD בלבד. המערכת על שבב MTK6737 של מדיה-טק (MediaTek) מרובע הליבות, שפועלות במהירות 1.3 ג'יגה-הרץ. הזיכרון זהה לזה של Nokia 5 והמצלמות מקדימה ומאחורה מבוססות על חיישן 8 מגה-פיקסל. הסוללה של המכשיר היא בנפח של 2,650 mAh, לעומת ה-3,000mAh של Nokia 5, והמחיר שלו אמור להיות 145 דולר.

שלושת המכשירים מגיעים עם אנדרואיד 7.1.1 נקי, כך שהעדכונים למערכת ההפעלה אמורים להגיע אליהם במהירות. הם אמורים לצאת למכירה מוקדמת ממש בימים הקרובים, ולא ברור מתי ואם בכלל יגיעו לארץ בצורה מוסדרת.

כאמור, החברה הציגה גם חידוש ל-Nokia 3310, שנחשב בעבר לטלפון הכי פופולרי ומצליח שלה. כעת מקבלים, תמורת כ-55 דולר, מכשיר שמבוסס על מערכת ההפעלה נוקיה 30+, שמגיע עם מסך QVGA בגודל 2.5 אינץ' ועם מצלמה אחורית באבחנה של 2 מגה-פיקסל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים