האם ג'ירפה יולדת היא תוכן עירום אסור?

ג'ירפה הרה הכלואה בגן חיות בניו יורק הפכה לסלבריטי באינטרנט כשמיליונים עקבו אחריה בדריכות על מנת לצפות בלידה, אבל אז השידור החי מגן החיות נחסם משום שהפר לכאורה את מדיניות העירום של יוטיוב

אחת מבני האדם או לא? אילוסטרציה: byrdyak/BigStock

אפריל היא ג'ירפה בת 15 המאוחסנת בגן החיות Animal Adventure Park שבהארפורסוויל, ליד בינגהמטון במדינת ניו יורק. הג'ירפה הייתה אמורה להמליט בשבת האחרונה את צאצאה הרביעי במספר, ולייב סטרימינג של ההמתנה ללידה משכה מספר שיא של למעלה מ-30 מיליון צופים. אבל אז ההזרמה החיה, ששודרה ביוטיוב (YouTube), צונזרה ופסקה.

הפופולריות של הג'ירפה הלכה וגאתה, אלא שאז, ביום ה' האחרון, החליט האתר שדרכו מוזרם השידור החי, לחתוך בפתאומיות את הסטרימינג לנוכח התקוממות של פעילים למען זכויות בעלי חיים בנוגע להפרת מדיניות האתר בנוגע ל"עירום ותוכן מיני". הפעילים טענו כי ההמלטה של הג'ירפה היא אירוע אינטימי וכי חשיפת גופה כך בפני מיליונים היא לא ראויה ומבזה.

עשרות מיליוני האנשים שצפו בדריכות במה שקלטה המצלמה שהוצבה בתאה של אפריל התקוממו על ההאפלה הפתאומית וטענו כי הווידיאו שבו היה אמור להיות מונצח ה"נס של חיים" נחסם לשווא.

ההחלטה עלולה לפגוע בג'ירפות בטבע

ג'ורדן פאץ', בעליו של גן החיות, אמר בסרטון פייסבוק (Facebook) בשידור חי שזה בסדר אם פעילי זכויות בעלי חיים מסוימים לא מסכימים עם הרעיון להזרים בשידור חי את הלידה, אבל ציין כי ההחלטה של יוטיוב להסיר את השידור הייתה טעות.

"זה לקח כלי חינוכי הרחק מעשרות מיליוני אנשים", אמר פאץ' והוסיף כי ההחלטה עלולה לפגוע בג'ירפות בשל הפחתת מודעות לפגיעות שלהן בטבע.

בשבת טענו וטרינרים באתר האינטרנט של גן החיות בפייסבוק כי הם מרוצים מההתקדמות של אפריל, אבל לא יכלו לחזות מתי תתרחש הלידה, שבינתיים מבוששת להגיע. ג'ירפות, הם אמרו, נוטות להסתיר סימנים של צירים. הפעילות הפיזית, הם כתבו, לא תיראה לעין לא מיומנת. ואכן, בתצלומים אפריל בעיקר תועדה עומדת עדיין, כשהיא מטלטלת את זנבה או מקיפה באטיות את תאה.

שעשוע האדם או אחד מבני האדם?

הריון של ג'ירפות נמשך 15 חודשים, ועולל הג'ירפה שנולד שוקל, כשהוא בן יום בלבד, כ-70 קילוגרם וגובהו כ-1.8 מטרים.

אפריל ואוליבר, האב בן החמש של הצאצא החדש, נהנו מזמן של שהייה יחד בחצר ביום ו' האחרון, אך בשגרה מוחזקים בני הזוג בתאים נפרדים. הסיבה, לטענת הווטרינרים, "למשחקים הלא ממושמעים שלו [של אוליבר] עלולה להיות השפעה שלילית במשך תקופה ארוכה".

הווטרינרים המדווחים באתר גן החיות בפייסבוק כתבו כי "בנים הם בנים", וסיכמו באופן מאוד פרדוקסלי את עניין הכליאה בנפרד, ובדרך שהעידה על כך שישנן נסיבות שבהן היחס אל הג'ירפות יהיה ממש כאל בני אדם, ובאחרות יתייחסו אליהן כאל יצור שכל מהותו היא שעשוע האדם.

השידור החי ביוטיוב חודש לבסוף, ונכון לבוקר יום ב' ניתן לצפות באפריל שוכבת על הרצפה מכוסת הנסורת בתאה הצר, ונראה שההמלטה קרבה ובאה, אלא שעם או בלי קשר להפנמת המסר החשוב של מחאת מגיני זכויות בעלי החיים, כעת משתתפים בשידור רק כמה עשרות אלפי צופים ולא עשרות מיליונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים