אינטל משיקה מודם ראשון לדור הסלולרי החמישי

ענקית השבבים צופה שהשימוש העיקרי במודם הזה - המיועד לשילוב במכשירי האינטרנט של הדברים וכן בטלפונים מודרניים - יהיה בתחום המכונות המקושרות, ולא בטלפונים

מרחיבה את ההשקעה בישראל. אינטל

מודם ייעודי ראשון לדור הסלולרי החמישי, המכונה XMM 7560, הושק על ידי חברת אינטל (Intel). המכשיר המתקדם מיוצר בליטוגרפיה של 14 ננו-מטר, והוא הראשון אי-פעם שמיוצר בידי אינטל עצמה, במפעליה, ולא במפעל חיצוני.

חלק משלבי הניסויי כבר מאחוריו

לפי אינטל, היא כבר ביצעה ניסויי דור חמישי עם חברות תקשורת שונות מסביב לעולם – החל מיפן, עם NTT Docomo, דרך LG בקוריאה, ZTE בסין, ועד טלפוניקה (Telefonika) באירופה. בקרוב אמורה ענקית השבבים להתחיל בדיקות דומות בשיתוף עם חברת נוקיה (Nokia), שיתבצעו בארצות הברית ובפינלנד.

המודם, לפי דיווחי אינטל, תומך ב-LTE Advanced Pro עבור קישוריות ב'קטגוריה 16', שפירושה מהירות הורדה שחוצה את קו ה-1 מליון מגה-ביט לשנייה, ומהירות העלאה שיכולה להגיע בשיאה ל-225 מגה-ביט לשנייה. הארכיטקטורה של המודם אף עברה מיטוב בכדי לאפשר שילוב בעת הצורך לרשתות מבוססות WiFi ברכיב אחד. כן תומך המודם בקישוריות MIMO, המבוססות על ריבוי אנטנות, כולל בתצורה של 8×4.

המקלט-משדר המשולב במודם, SMARTi 7, מאפשר למכשירים שיהיו מבוססים עליו להציע תמיכה מול 35 רצועות תדרי LTE, וזאת כדי לאפשר למכשירים תמיכה גלובלית, אם הם כמובן כוללים את XMM 7560.

דור חמישי – מהפיכת מידע עצומה

על פי נתוני אינטל, מספר המכשירים שיחוברו לאינטרנט עד שנת 2020 צפוי להגיע ל-50 מיליארד ו-47 אחוז מהתקשורת תהיה בין מכונות למכונות ולא בין בני אדם למכשירי טלפון. באינטל חישבו שבשנת 2020 משתמש אינטרנט ממוצע יפיק 1.5 ג'יגה-בייט של מידע ליום; רכב אוטונומי יפיק 4,000 ג'יגה-בייט ליום; מטוסים חכמים יפיקו 20 אלף ג'יגה-בייט ליום; ומפעלים חכמים כבר יגיעו ל-1 מיליון ג'יגה-בייט ליום.

"הדור השני (של המודמים שלנו – צ"ק) הציג לעולם את התקשורת הסלולרית. דור שלישי חשף לראשונה את מהפיכת האפליקציות והדטה. דור רביעי סיפק מהירויות אינטרנט מהירות לטלפונים. דור חמישי צפוי לחולל מהפיכת מידע עצומה וייושם במקומות חדשים כמו ברכבים אוטונומיים, מכונות תעשייתיות, בתי חולים, מכונות ש-'מדברות' אחת עם השנייה, ועוד. המובייל הוא הרבה מעבר לטלפונים", אמרה איישה אוונס, סגנית נשיא ומנהלת של קבוצת התקשורת וההתקנים של אינטל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אהרן אברמסון

    מיליון מגה-ביט?! אולי רק אלף מגה-ביט (1 גיגה-ביט)?

אירועים קרובים