ביל גייטס: "רובוטים צריכים לשלם מסים כמו בני אדם"

לדברי מייסד מיקרוסופט, "אם אדם עובד מרוויח 50 אלף דולר מעבודה במפעל, ההכנסה הזו חייבת במס; אם רובוט עושה את אותה העבודה, צריך למסות אותו באותה הרמה"

אפילו הוא כבר לא משתמש במערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט. ביל גייטס. צילום: dts, ויקיפדיה

"אם רובוט עושה עבודה של בני אדם, עליו לשלם מסים על הכנסות כפי שמוטל עליהם". על הציטוט הצבעוני הזה חתום לא פחות מאשר ביל גייטס.

"אם אדם עובד מרוויח 50 אלף דולר מעבודה במפעל, ההכנסה הזו חייבת במס", אמר מייסד שותף מיקרוסופט (Microsoft) בראיון לאתר קוורץ (Quartz). "אם רובוט עושה את אותה עבודה, היית חושב שהיינו ממסים את הרובוט באותה רמה".

על אף שגייטס אופטימי לגבי יכולות הרובוטים בעתיד ויכולותיהם לעמוד במשימות מורכבות, הוא עדיין סבור כי יש עבודות שבני אדם יהיו חייבים לעשות.

"מה שהעולם רוצה זה לקחת את ההזדמנות (הרובוטים), כך שנשחרר את העבודה – נעשה עבודה טובה יותר בטיפול עם קשישים, ללמד בכיתות קטנות יותר, לעזור לילדים עם צרכים מיוחדים. בכל הדברים הללו, האמפתיה וההבנה של בני אדם עדיין מאוד חיוניים, ואנחנו עדיין מתמודדים עם מחסור עצום של אנשים כדי לעזור בתחום הזה".

"אם ניקח את כוח האדם שעשה בעבר את מה שעתה נעשה באוטומציה, ונאפשר לבני אדם להתפנות לעשות את אותם דברים אחרים, זה יהיה רווח נקי", הוסיף גייטס. "אבל אי אפשר לוותר על מס ההכנסה הזה, שכן זה חלק מהדרך שבה מממנים רמה של עובדים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הברדלס

    מחשבה מעניינת. מצד אחד רובוטים = מכונה, ועל מכונות מאז עידן המהפכה התעשיתית, לא הוטל מס. מצד שני, אם נקצין לצורך ההבנה של הנושא, ונומר שכל המשרות יעברו לידי רובוטים, כיצד נממן סדר ונימנע מאנרכיה...?

אירועים קרובים