ד"ש לזהב: המדליות באולימפיאדה הבאה יוכנו מטלפונים ניידים משומשים

פרויקט חדש שהושק בטוקיו מאפשר לתושבי יפן למחזר טלפונים ניידים כדי ליצור מהם את המדליות למשחקי האולימפיאדה ב-2020 ● התוכנית נועדה לעורר מודעות לצרכים סביבתיים ולנהוג לפי עקרונות ברי קיימא

שנה של הצלחות להיי-טק הישראלי. אילוסטרציה: BigStock

יפן היא מעצמה עולמית במיחזור, ולא פחות מכך נודעת ביכולות הטכנולוגיות ובחידושים הרבים שתושביה הביאו לאוויר העולם.

האומה היפנית ידועה גם בתכונות כמו חריצות והתמדה, שאף הסבו לה עדנה בעולם הספורט. עתה, נראה כי ארץ השמש העולה חשבה על תכנית לרקום את כל הדברים יחדיו.

פרויקט חדש שהושק בטוקיו מאפשר לתושבי יפן למחזר טלפונים ניידים, שתוצרתם הסופית תשמש חומר ליצירת המדליות למשחקי האולימפיאדה 2020 שייערכו בבירת יפן. התכנית, שהושקה בשבוע שעבר, נועדה לעורר מודעות לצרכים סביבתיים ולנהוג לפי עקרונות ברי קיימא.

היוזמה הירוקה הושקה בבניין השלטון המקומי בטוקיו. לפי דיווחים בסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters), עם שריקת הפתיחה לפרויקט התאספו במקום כ-100 איש, שהשליכו את המכשירים אל תוך קופסה שהציגה את מספר התרומות. לרוב יהיו אלה מכשירים ישנים ולא רצויים, כיאה לאופנות המתחלפות והחידושים התכופים. באפריל יוצבו קופסאות במשרדים מקומיים ובחנויות שונות.

"הפרויקט גורם לתחושת גאווה"

"הגעתי הנה היום כי אני חושב שזה נהדר שהטלפונים הניידים הישנים שלי יהפכו למדליות למשחקים באולימפיאדה 2020", סיפר הירומי סקושימה, בן 55 שהגיע למקום מהעיר קוואסקי הסמוכה לבירה.

הירוקי ימשיטה, שתרם ביחד עם משפחתו לא פחות מ-17 מכשירים, אמר כי הפרויקט גורם לו תחושת גאווה. "כתושב טוקיו, אני מתרגש לקראת המשחקים האולימפיים, שאותם אראה לראשונה בחיי", העיד על עצמו הצעיר בן ה-18.

התכנית נועדה גם לחסוך בעלויות הנלוות לאולימפיאדה ה-32 בעת החדשה. עד כה נאמדו ההוצאות ב-26.5 מיליארד דולר (יותר משלושה מיליארד ין). לפי הערכות שמרניות יותר של המארגנים, ההוצאות לא יעלו על 16.8 מיליארד דולר.

ועדת האולימפיאדה מקווה להשיג שמונה טונות של מתכת מהטלפונים הישנים ומכשירים אלקטרוניים נוספים. אלו יהפכו בתקווה ל-5,000 מדליות, שיוענקו לספורטאים הטובים בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים