בריטניה חווה עשרות מתקפות סייבר חמורות מדי חודש

לקראת כנס ביטחון הסייבר הלאומי שיתקיים בלונדון, מספרים בכירים כי בריטניה אוימה בשלושת החודשים האחרונים על ידי 188 מתקפות סייבר ברמה גבוהה, ובמספר כולל של 34,550 ניסיונות תקיפה בחצי השנה האחרונה

שעון הסייבר מתקתק - והרשויות המקומיות לא ערוכות. אילוסטרציה: BigStock

בשיחה שקיים עם הסאנדיי טיימס (Sunday Times), חשף קירן מרטין, מנכ"ל המרכז לביטחון הסייבר הלאומי, ה-NCSC (ר"ת National Cyber Security Centre), כי מתקפות רבות "איימו על ביטחונה הלאומי של בריטניה". ניסיונות של האקרים בחסות המדינות רוסיה וסין היו בין אלה שבהן עסקו החקירות בנושא, הוסיף מרטין וסיפר.

במקביל לדבריו של מרטין סיפר גם הקנצלר פיליפ המונד – שר ההגנה ושר החוץ לשעבר – במאמר שפורסם בסאנדיי טלגרף (Sunday Telegraph), כי ה-NCSC חסם 34,550 "התקפות אפשריות" על משרדי ממשלה ועל אנשי ציבור בששת החודשים האחרונים – שיעור של כ-200 מתקפות מדי יום.

הוא הזהיר כי "מהפכת האינטרנט" מעלה את האיום של תביעות כופר מצד האקרים, של גנבת קניין רוחני וכן של "הפסקת פעולתן של תשתיות לאומיות קריטיות".

דומות למתקפות על הוועדה הלאומית הדמוקרטית בארצות הברית

שיחתו של מרטין עם הסאנדיי טיימס מקדימה את ה-CYBERUK 2017, כנס ביטחון הסייבר הלאומי שיתקיים בלונדון באמצע חודש מרץ. בשיחה סיפר מנכ"ל המרכז כי ניסיונות התקיפה של משרדי הממשלה הבריטית נועדו "לחלץ מידע על מדיניות ממשלת בריטניה החל באנרגיה, המשך בדיפלומטיה ועד למידע על מגזר מסוים".

המתקפות שעליהן דיווח המנכ"ל כללו לכאורה פריצות הדומות לאלו שחוותה הוועדה הלאומית הדמוקרטית בארצות הברית, שהובילו לפרסום מיילים של הילרי קלינטון שדלפו במהלך הבחירות בארצות הברית. שירותי המודיעין האמריקנים הצהירו כי הפריצה הייתה ניסיון של הקרמלין להתערב בבחירות לנשיאות.

בהתייחסו לרוסיה אמר מרטין כי בשנתיים האחרונות חלה "עליית מדרגה בתוקפנות הרוסית במרחב הקיברנטי". "חלק מעליית המדרגה הייתה סדרה של מתקפות על מוסדות פוליטיים, מפלגות פוליטיות, ארגונים פרלמנטריים ועל הדברים מעידים השותפים הבינלאומיים שלנו והם מקובלים באופן נרחב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים