נדחתה ההחלטה על עסקת אלקטרה-גולן טלקום – בעקבות ראיון בגלי צה"ל

הראיון, שבו אמר גיל שרון, היו"ר המיועד של החברה, כי "תעריפים של 30 שקלים זה לא מחיר סביר", הביא את הרשות להגבלים עסקיים לבצע בדיקה מעמיקה יותר של העסקה

גיל שרון, היו"ר המיועד של גולן טלקום. צילום: יונתן בלום, יח"צ

הרשות להגבלים עסקיים מעכבת את סיום בדיקת רכישת גולן טלקום על ידי אלקטרה צריכה, שהייתה אמורה להסתיים השבוע, בין היתר בגלל דברים שאמר גיל שרון, מי שרקם את העסקה ועתיד לשמש כיו"ר גולן, בראיון לגלי צה"ל.

שרון רמז בראיון, שניתן לאחר ההכרזה על העסקה בינואר, כי מחירי הסלולר בארץ צריכים לעלות. לדבריו, "תעריפים של 30 שקלים, שזה פחות מ-10 דולר, הם לא מחירים סבירים, שמאפשרים קיום לאורך זמן של חברות, ואני מדבר גם על החברות הגדולות בענף שלמעשה, לא מרוויחות כיום משירותי הסלולר".

הוא אף נקב במחירים שלדעתו יכולים לבוא בחשבון. "יכול להיות שמחירים של 80-100 שקלים הם מחירים סבירים. אבל זה לא עניינה של גולן, שתהיה תמיד השחקן התחרותי בשוק. תפקידה בשוק הוא להיות המותג הזול", אמר. שרון ציין כי "נשמור על המותג של גולן טלקום כמותג דיסקאונט".

בעקבות הראיון החליטה הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, לבדוק את העסקה יותר לעומק, על מנת לוודא שלא מדובר בפגיעה בתחרות.

בתחילת ינואר פורסם כי אלקטרה צריכה מקבוצת אלקו רכשה את גולן טלקום תמורת 350 מיליון שקלים וכי שרון מיועד להיות יו"ר הקבוצה. סלקום, שהעסקה שלה לרכישת גולן טלקום לא זכתה לאישורים הרגולטוריים, העמידה לאלקטרה הלוואה של 130 מיליון שקלים לצורך ביצוע העסקה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים