משתמשי Kodi נעצרו בבריטניה בגלל מכירת קופסאות סטרימינג מותאמות

חמישה ממשתמשי היישום - שמספק הזרמה בלתי חוקית של תכניות טלוויזיה וסרטים פופולריים - שמכרו קופסאות "טעונות במלואן", נעצרו והוזהרו בגין מעשיהם

Kodi

רבים ברחבי הארץ ובעולם עושים כיום שימוש תדיר ולכאורה נורמטיבי ב-Kodi – תוכנת מדיה סנטר בקוד פתוח, המאפשרת למשתמשיה לצפות בסרטים, בערוצים ובתכניות טלוויזיה, כמו גם להאזין לשידורי רדיו ופודקאסטים ועוד.

בתחילת השבוע טולטלה ביצת Kodi עת נפוצה השמועה על כך שמשתמשים בריטיים נעצרו לאחר סדרה של פשיטות מטעם משטרת לונדון. חמשת העצורים, שמואשמים במכירת גרסאות מותאמות באופן בלתי חוקי של ממירים פופולריים, נלקחו למעצר ונאמר להם שעליהם לשמור שמעשיהם והפעלות הסטרימינג שלהם יהיו חוקיים. לאחר תשאול שוחררו כל החמישה בערבות.

למרות שתוכנת Kodi עצמה היא חוקית לחלוטין, רבים מנצלים את נגני המדיה שלהם בכדי לגשת באמצעות ה-Kodi, ושלא כדין, לתוכן המוגן בזכויות יוצרים, וזאת מבלי לשלם עליו. המעצרים המסוימים עוסקים במקרים של "קופסאות Kodi טעונות במלואן", שהן למעשה מכשירים לא חוקיים ששוברים את כללי זכויות היוצרים הבינלאומיים.

אזהרה ברורה למי שמעורב במכירה וההפצה של ממירים לא חוקיים

הפדרציה נגד גנבת זכויות יוצרים, ה-FACT (ר"ת Federation Against Copyright Theft), אמרה לאחר שהחלו המעצרים הראשונים, כי הפסקת מכירת תיבות אלה נמצאת כיום בראש סדר העדיפויות בלוחמה בגנבת תוכן לא חוקית. קיירון שארפ, מנכ"ל FACT, הסביר כי "מעצרים אלו צריכים לשלוח אזהרה ברורה לכל מי שמעורב במכירה וההפצה של ממירים לא חוקיים".

"ממירי דיגיטליים עמוסים באפליקציות והרחבות, המאפשרים גישה לחומר המפר זכויות יוצרים, הם מאוד לא חוקיים וכל מי שמעורב במכירת הקופסאות האלה לא צריך להיות מופתע אם יקבל דפיקה על הדלת", הבהיר שארפ את המצב.

תרומה מהותית לתעשיות היצירה והספורט

פט רת'קליף, ראש היחידה העירונית לפשעי קניין רוחני של משטרת לונדון, הוסיף ואמר כי "המבצע הזה נועד לנטרול מפיצים של ממירים לא חוקיים בצפון מערב אנגליה. התעשייה הזו מערערת את המכירה הלגיטימית של שירותי הטלוויזיה למנויים, אשר בה מועסקים עשרות אלפי אנשים בבריטניה, ושתרומתם היא מהותית לתעשיות היצירה והספורט".

הסנקציות שהטילה FACT החלו לאחר תלונות מטעם ספקיות תוכן רבות, בכללן רשת Sky ,Virgin Media ,BT Sport ושידורי ליגת העל הבריטית בכדורגל, ה-Premier League.

FACT טוענים כי ישנם אנשים שהרוויחו עד 250 אלף לירות שטרלינג מהתאמת קופסאות Kodi מפוקפקות ושיווקן באמצעות המדיה החברתית, פורומים מקוונים ואתרי אינטרנט משלהם.

מפתחת Kodi הגנה על השירות שלה בהסבירה כי יש ל-Kodi הסכמי שימושים משפטיים יסודיים ושירות ליבה שמאפשר למשתמשים להזרים תוכן בחינם – כמו גם בתשלום לערוצים כגון נטפליקס (Netflix) – משתמשים יכולים להוסיף תוספות לא רשמיות והרחבות שהופכים את השירותים של ספקיות תוכן בתשלום כגון Sky Sports, ואפילו את שידורי המשחקים בליגת העל, לזמינים ובחינם.

המעצרים המדוברים התרחשו כולם באזור מסוים של לונדון, ומשתמשי Kodi הזהירו אלו את אלו מפני מבצעי לכידה נוספים שצפויים לטענתם בבולטון, בוטל, צ'ידל ומנצ'סטר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד

    לא מדובר במשתמשי קודי בדובר במוכרי ממירים עם תוספים בלתי חוקיים - הכותרת מטעה ומוציאה שם רע לקהילת משתמשי קודי.

אירועים קרובים